سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب‌شرب روستا‌های ثلاث باباجانی سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک است

مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : آب‌شرب روستا‌های «هواندران، سراب برد زنجیر و گنانی» از توابع شهرستان ثلاث باباجانی سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک است.

امیر کرمی گفت : منبع تامین آب روستا‌های هواندران و سراب برد زنجیر یک حلقه چاه است که نزدیک بستر رودخانه بوده و در مواقع بارندگی سیل آسا احتمال افزایش کدورت در آن وجود دارد.

به گفته مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه سیستم کلرزنی این روستا‌ها گازی بوده و هم‌اکنون کلر باقیمانده پایدار در شبکه توزیع تامین شده و مشکلی ندارد، براساس آخرین نمونه برداری انجام شده در ۱۱ فروردین ماه آب سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک بود.

منبع تامین آب روستای گنانی هم چشمه بالادست روستا است، کلرزنی آن به صورت دستی انجام می‌شود و فاقد سیستم مکانیزاسیون کلرزنی است و براساس آخرین نمونه برداری انجام شده در ۱۱ فروردین ماه، آب خام دارای آلودگی باکتریولوژیک بوده است.

روز شنبه ۲۷ فروردین توسط تیم مشترک مرکز بهداشت و امور آب و فاضلاب از سامانه‌های آبرسانی روستا‌های یادشده بازدید و نمونه برداری به عمل آمد که آب هر سه روستا دارای کلر باقیمانده در محدوده استاندارد بوده است.

هرسه روستا فاقد شبکه جمع آوری فاضلاب بوده و زیرپوشش شرکت آبفا هستند.

برای رفع کدورت آب این روستاها پیشنهاد شده که سامانه آبرسانی روستای گنانی به سیستم کلرزنی اتوماتیک گازی یا آب ژاول مجهز شود و حفاظت حریم چاه آب روستا‌های سراب برد زنجیر و هواندران هم با ساخت دیوار حایل توسط شرکت آبفا صورت گیرد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.