سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مراسم رژه خودرویی به مناسبت روز ارتش

مراسم رژه خودرویی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان ارشد استان در کرمانشاه آغاز شد.

مراسم رژه خودرویی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت‌الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم استاندار، فضل‌الله رنجبر فرماندار، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان و فرماندهان ارتش و سایر مسئولان استانی در میدان امام خمینی (ره) کرمانشاه آغاز شد.

در این رژه بخشی از تجهیزات و دستاورد‌های نیروی زمینی ارتش به نمایش گذاشته شده و فرود چتربازارن ارتش با تشویق مردم حاضر حال هوای خاصی را به مراسم داده است.

حراست و مرزبانی از ۲۵۰ کیلومتر از ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق برعهده ارتش است که به گفته امیر سلیمان طاهری ارشد نظامی ارتش در غرب کشور، علاوه بر استقرار سه اکیپ در مرز‌های استان، با تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی هم به صورت شبانه‌روزی از مرز‌ها حراست می‌شود.

۲۹ فروردین‌ماه، با درایت و هوشیاری حضرت امام (ره) جهت خنثی کردن نقشه شوم معاندین و دشمنان نظام و انقلاب که زمزمه انحلال ارتش را در اوایل پیروزی انقلاب سر داده بودند به عنوان روز اقتدار، سربلندی و حماسه آفرینی‌های ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است .

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در این مراسم با اشاره به افتخارآفرینی ارتشیان در دوران دفاع مقدس، گفت: امروز نیز ارتش در کنار سپاه و سایر نیرو‌های مسلح آمادگی کامل برای دفاع از کشورمان را دارد.

وی با اشاره به اقتدار امروز ایران اسلامی، افزود: امروز با وجود آمادگی نیرو‌های مسلح کشورمان، دشمنان جسارت تجاوز به کشورمان را ندارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش از روز ۲۹ فروردین به عنوان یک روز بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ کشور یاد کرد و گفت : ۴۳ سال قبل امام (ره) با حمایت از فرزندان ارتشی ایران اسلامی موجبات تولد ارتشی انقلابی و ولایی را فراهم کرد.

به گفته امیر سلیمان طاهری ارتش بدون توجه به مرزبندی‌های سیاسی و حزبی همواره دفاع از آب و خاک میهن را هدف والای خود می‌داند.

امروز ارتش به عنوان یکی از بازوان پرتوان و قدرتمند نظام مطرح است، ارتش امروز به پشتوانه تجربیات مهم و ارزشمند دوران دفاع مقدس و بهره مندی از فرماندهان لایق آمادگی مقابله با هر نوع تهدیدی را دارد.

جواب ارتشیان و نیرو‌های مسلح به دشمنان اسلام و انقلاب سخت و سنگین خواهد بود، دشمنان بدانند اگر به حریم ایران اسلامی تعدی کنند، سرنوشتی تلخ خواهند داشت.

ما کشوری صلح طلب هستیم، اما اگر کشوری بخواهد به حریم ما تجاوز کند با تمام توان مقابل او خواهیم ایستاد.

امروز به برکت ارتش و دیگر نیرو‌های مسلح دشمنان جرئت ندارند در ۲۰ کیلومتری مرز‌های ما حضور پیدا کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.