سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از دستگیری اعضای باند کلاهبرداران میلیاردی در شیراز تا کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس

مهم‌ترین حوادث ۲۸ فروردین سال ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۸ فروردین سال ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو و کشف ۱۹۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی پاسگاه تنگ سرخ استان کهگیلویه و بویراحمد با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پژو ۴۰۵ در محور یاسوج - شیراز در حال انتقال یک محموله تریاک است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سپیدان پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی موفق شدند سواری پژو حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست صادر کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا راننده که عرصه بر خود تنگ دیده بود خودرو را رها و متواری شد، گفت: در بازرسی از سواری پژو ۱۹۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در مبارزه با سوداگران مرگ یاری رسانند.

دستگیری اعضای باند کلاهبرداران میلیاردی در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که به بهانه سرمایه گذاری و مشارکت از فرد شاکی یک آپارتمان به ارزش ۲۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی دریافت شکواییه شهروندی مبنی بر اینکه توسط افرادی به بهانه سرمایه گذاری و مشارکت مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

او گفت: با تحقیقات میدانی و بررسی اظهارت شاکی مشخص شد، وی به صورت اتفاقی با فردی که ادعا می‌کند به صورت عمده در پخش مواد غذایی فعالیت دارد آشنا می‌شود.

سرهنگ حبیبی گفت: پس از مدتی متهم با جلب اعتماد شاکی به او پیشنهاد می‌دهد که با قرار دادن ملک خود به عنوان وثیقه در اختیار شرکت می‌تواند کالا دریافت کرده و با فروش کالا و دریافت ثمن معامله با شرکت تسویه حساب کند.

این مقام انتظامی گفت: در ملاقات‌های بعدی متهم عنوان می‌کند که می‌تواند سند آپارتمان شاکی را در اختیار دوستش قرار داده و مبلغ ۱۱ میلیارد ریال به صورت ۳ ماهه از او دریافت کرده و در شرکت دیگری سرمایه گذاری و به صورت ماهانه سودش را دریافت و به شاکی بدهد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: متهم با ترفند‌های مختلف موفق می‌شود شاکی را متقاعد و در بنگاه املاک یک فقره چک به مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و یک دستگاه خودرو خارجی به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را در مقابل آپارتمان شاکی به ارزش ۲۳ میلیارد ریال به او داده و در قالب یک فقره رسید عنوان می‌کند که مابقی پول را به صورت سکه به شاکی پرداخت کرده است.

سرهنگ حبیبی گفت: پس از گذشت ۳ ماه از موعد مقرر شاکی به متهم مراجعه و درخواست دریافت سود حاصل از سرمایه گذاری را می‌کند که متهم بیان می‌کند شما یک واحد آپارتمان فروخته و مبلغ آن را دریافت کرده اید.

او با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات فنی، علمی و پلیسی متهم به همراه ۲ همدست خود را طی یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر می‌کنند، گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات صورت گرفته به جرم ارتکابی اقرار و مشخص شد که یک فقره چک و این خودرو نیز در اختیار متهمان قرار داشته و هیچگونه پول یا خودرویی در مقابل آپارتمان به شاکی داده نشده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست تا فریب ظاهر آراسته افراد ناشناس را نخورده و به هرگونه پیشنهاد و یا معامله فریبنده مشکوک باشند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

دستگیری سارق اماکن دولتی و کشف اموال مسروقه در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سارق حرفه‌ای با ۲۲ فقره سرقت و کشف اموال مسروقه به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن دولتی در شهرستان لارستان، بررسی موضوع جهت شناسایی سارق به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی پس از انجام اقدامات فنی موفق شدند یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۲ فقره سرقت از اماکن دولتی اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق ۳ دستگاه اسپیلت، یک دستگاه کولر آبی، ۲ دستگاه پنل کولر، ۷ دستگاه آیفون تصویری، آبگرمکن، آمپرفایر، دستگاه مسدود کننده سیگنال موبایل، آب سردکن، پروژکتور رقص نور و مقداری لوله مسی و یک دستگاه موتور‌سیکلت مسروقه کشف شد.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۲۴ دستگاه ماینر قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستا‌های حوزه استحفاظی در گاوداری اقدام به نهگداری و استفاده غیر قانونی از دستگا‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی رامجرد قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی، محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: در بازرسی از گاوداری ۲۴ دستگاه ماینر خارجی قاچاق که به صورت غیرمجاز از برق شهری استفاده می‌کردند کشف شد.

سرهنگ زینلی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

انهدام باند سارقان خودرو و موتورسیکلت در صدرا

فرمانده انتظامی شیراز از انهدام اعضای باند سارقان در شهر صدرا و کشف ۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در شهر صدرا، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۲۸ قرار گرفت.

او گفت: مأموران با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی اعضای یک باند ۵ نفره سارقان شدند و با هماهنگی مراجع قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان در یکی از محله‌های شهر صدرا دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۴ فقره سرقت خودرو و موتورسیکلت اعتراف کردند، گفت: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه از مخفیگاه سارقان کشف شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست: به توصیه‌های پلیس برای حفظ خودرو و موتورسیکلت خود در پیشگیری از سرقت توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار گفت: سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

او گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: ماموران کلانتری مرکز با تحقیقات میدانی و اقدامات تخصصی در این خصوص یک سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف کالای قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: ماموران پلیس آگاهی سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام ایست و بازرسی مقطعی به یک خودرو پزو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۲۲۷ عدد لوازم یدکی مته (دریل تخریب) که خارجی و قاچاق بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

ماینر‌های قاچاق در داراب کشف شدند

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۲۳ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران انتظامی بخش جنت داراب با همکاری کارکنان اداره برق و با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی فعالیت غیرمجاز تعدادی دستگاه ماینر در ۲ واحد مسکونی شدند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های مذکور اعزام و در بازرسی از آن منازل، ۲۳ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه ۸ میلیارد ریال برآورده شده است، گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انبار احتکار گندم در اقلید لو رفت

فرمانده انتظامی اقلید از کشف انبار احتکار گندم به ارزش ۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: ماموران انتظامی اقلید با اقدامات فنی و تخصصی از انبار احتکار گندم در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این انبار، ۴۵ تن گندم فاقد مدارک ورود و خروج و احتکار را کشف کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش گندم‌های احتکار شده، ۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: مالک برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف موتورسیکلت چهارچرخ قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد گفت: ماموران پلیس آگاهی زرین‌دشت در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق، حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت چهار چرخ فاقد پلاک مشکوک شدند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که موتورسیکلت قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: ماموران کلانتری ۱۲ مطهری هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک نفر که در حال پرسه‌زنی بود، مشکوک شدند.

او گفت: فرد مذکور با رویت پلیس با یک دستگاه موتورسیکلت از صحنه متواری که ماموران انتظامی با اقدامات فنی موفق شدند او را دستگیر کنند.

سرهنگ رزمجویی گفت: ماموران در بررسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان اوز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و موتورسیکلت روانه پارکینگ شد، به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت، خودرو و موتورسیکلت خود را به لوازم و وسایل ایمنی و ضد سرقت مجهز کنند و هیچگاه به بهانه طول نکشیدن کار، وسایط نقلیه را به صورت روشن ترک نکنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.