مهم‌ترین حوادث ۱۸ فروردین سال ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۱۸ فروردین سال ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ترخیص وسایط نقلیه توقیفی به صورت اینترنتی در فارس

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: مالکان می‌توانند بدون نیاز به حضور در مراکز پلیس +۱۰ به صورت اینترنتی نسبت به ترخیص وسایط نقلیه خود اقدام کنند.

سرهنگ صادق سلیمی گفت: به منظور تسریع در ارائه خدمات، ارتقای رضایت‌مندی مردم و توسعه سرمایه‌های اجتماعی، تکریم مردم و حفظ حقوق شهروندی و همچنین کاهش هزینه‌ها با توجه به حرکت پلیس به سمت هوشمندسازی، ارائه ثبت درخواست ترخیص وسایل نقلیه به صورت کاملا غیرحضوری (اینترنتی) به عنوان یکی از برنامه‌های هوشمند سازی پلیس راهور در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: مالکینی که متقاضی ترخیص غیرحضوری و اینترنتی وسایط نقلیه خود هستند می‌توانند در تمام ساعات شبانه‌روز با استفاده از برنامه کاربردی «پلیس من» در بستر اینترنت تلفن همراه پس از احراز هویت و مالکیت (افرادی که قبلا با حضور در دفاتر پلیس+۱۰ احراز هویت شده اند نیازی به احراز هویت مجدد ندارند) درخواست خود را ثبت کنند.

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: با راه‌اندازی این سامانه مالکان بدون نیاز به پلیس +۱۰ می‌توانند به صورت گام به گام از طریق برنامه مذکور نسبت به ترخیص وسایط نقلیه توقیفی خود اقدام کنند.

عملکرد نوروزی پلیس در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون در تشریح عملکرد نوروزی پلیس از کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرائم و افزایش ۱۵۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: به منظور ایجاد محیطی امن با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و با تشکیل قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در شهرستان، اقدامات پلیس در حوزه‌های مختلف ماموریتی با توجه به شرایط خاص موجود تشدید شد.

او به فعالیت واحد‌های گشتی جهت ارتقاء امنیت در تعطیلات اشاره کرد و گفت: روزانه وضعیت جغرافیایی جرم رصد و اکیپ‌های گشتی آشکار و پنهان جهت کوتاه کردن دست مجرمان از حریم امنیتی شهروندان فعال بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری ۴۰ سارق در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: ۱۲۴ فقره سرقت اعم از موتورسیکلت، منزل و داخل خودرو، احشام و اماکن خصوصی کشف که اموال مکشوفه با دستور مقام قضائی به مالباختگان تحویل شد.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به جرایم سایبری و فعالیت پلیس فتا که کارشناسانه در این حوزه فعالیت می‌کند، گفت: در همین راستا کشف و رسیدگی به جرایم سایبری ۱۲۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و تعداد قابل توجهی افراد متخلف شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به افزایش ۱۵۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل با مبلغ بیش از ۲۳ میلیارد ریال، گفت: در اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان، ۲۷ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۱ متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه میزان وقوع جرائم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است، گفت: هوشیاری و دقت مردم و همچنین رعایت توصیه‌های پلیسی نقش موثری در کاهش انواع جرایم دارد و امید است در سال جدید نیز شاهد مشارکت شهروندان در برقراری نظم و ارتقاء امنیت موجود باشیم.

ماینر‌های قاچاق در فسا خاموش شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در اجرای طرح برخورد با سودجویانی که مبادرت به استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کنند روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان فسا با اقدامات تخصصی ۶ واحد منزل مسکونی را شناسایی کردند.

او گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۲۴ دستگاه ماینر و تجهیزات جانبی کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش این اقلام غیرمجاز را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۶ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ قسام گفت: به جهت پیشگیری از سوء استفاده برق یارانه‌ای توسط افراد متخلف، شهروندان می‌توانند گزارش هرگونه بهره‌برداری از ماینر قاچاق را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

مزاحم خانم جوان در فضای مجازی در مرودشت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد پروفایل جعلی در واتساپ با ورود به حریم خصوصی من و دسترسی به تصاویر شخصی اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت کرده است که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

عاقبت متهم

او گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند عامل ایجاد مزاحمت را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آن را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متهم در بازجویی به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را سو استفاده و اخاذی از شاکی عنوان کرد، گفت: فرد دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری و در صورتی که شخصی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کند موضوع را از طریق مشاوره با کارشناسان پلیس فتا پیگیری کنند.

کاهش ۳۹ درصدی وقوع سرقت در طرح نوروزی آباده

فرمانده انتظامی آباده از کاهش ۳۹ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۰ درصدی دستگیری سارقان در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: کاهش جرائم و افزایش رضایت‌مندی مردم یکی از اولویت‌های پلیس آباده است و بر همین اساس این فرماندهی در ایام تعطیلات نوروز با هدف ایجاد رفاه و امنیت برای شهروندان اقدام به اجرای طرح‌های پیشگیری از وقوع جرائم بخصوص سرقت کرد.

او با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز ما می‌باشد، گفت: در تعطیلات نوروزی با تلاشی مضاعف و با گشت‌های محسوس و نامحسوس تلاش کردیم که امنیت و آرامش شهروندان را تامین کنیم.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه آمار سرقت در امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش یافته است، گفت: دستگیری سارقان نیز ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ مسعودی با اشاره به اینکه ۲۳ نفر سارق در این ایام دستگیر شده است، گفت: کشف ۲۵ فقره انواع سرقت نیز نتیجه اجرای طرح‌های انتظامی بوده است.

خودرو سمند سرقتی از تهران در کازرون کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف سواری سمند سرقتی در نتیجه اجرای طرح مبارزه با سرقت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران بخش جره و بالاده شهرستان کازرون هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری سمند بدون پلاک که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و مشخصات آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سابقه سرقت از استان تهران دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه خودرو به پارکینگ دلالت و تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری اراذل و اوباش و عامل قدرت نمایی در فضای مجازی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری عامل قدرت‌نمایی در فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: به دنبال انتشار کلیپی از خشونت طلبی و قدرت‌نمایی با سلاح سرد علیه اتباع بیگانه در فضای مجازی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او گفت: در این رابطه ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم دو قبضه سلاح سرد کشف شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستبند بر دست متهم

سرهنگ هاشمی گفت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس برخورد با برهم زنندگان آسایش و امنیت عمومی شهروندان است و پلیس با افرادی که به هر نحوی بخواهند امنیت مردم را خدشه دار کنند قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی گفت: هرگونه قدرت‌نمایی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در فضای مجازی جرم است و مردم در صورت مشاهده صفحات مربوط به خرید و فروش سلاح و مهمات و قدرت‌نمایی اراذل و اوباش می‌توانند از طریق تلفن ۱۱۰ موارد را اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار