سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمان حمل کالا از چین به ایران به کمتر از نصف کاهش یافت

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با راه‌اندازی کریدور چین-قزاقستان-ایران و استفاده از حمل و نقل ترکیبی زمان حمل کالا از چین به ایران به کمتر از نصف کاهش یافت.

امین افقی گفت: وجود پس‌کرانه مناسب و آبخور بالا با امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت حمل بالا در بندر کاسپین، استقرار شهرک صنعتی شماره ۲ و آغاز احداث شهرک صنعتی ناحیه ۳ در پسکرانه، بندر کاسپین را به یک بندر نسل سوم در کنار بندر باسابقه و مهم انزلی که هر دو بندر در محدوده این منطقه قرار دارند منطقه آزاد انزلی را به دروازه ورود ایران به اوراسیا تبدیل کرده است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی می گوید کاهش مسیر حمل مواد اولیه و تولیدات محصولات واحد‌های تولیدی در پسکرانه مجتمع بندری انزلی و نیز نزدیکی مخازن فله مایع در این مجتمع بندری از عوامل لجستیکی تعیین‌کننده در کاهش زمان و هزینه حمل کالا از طریق مجتمع بندری کاسپین است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی می گوید با توجه به نقش کشور چین در تولید به عنوان قطب تولیدکننده کالا در جهان، این کشور به عنوان شریک اصلی ایران در واردات کالا و خصوصاً مواد اولیه واحد‌های تولیدی نقش تعیین کننده‌ای در صنعت ایران ایفا می‌کند.

به گفته وی دو عامل اساسی و تعیین‌کننده در قیمت محصولات تولیدی شامل هزینه حمل و زمان حمل است. با همت سازمان منطقه آزاد انزلی و راه‌اندازی کریدور چین-قزاقستان-ایران (بندر کاسپین) با استفاده از حمل و نقل ترکیبی و استفاده از خطوط راه آهن کشور چین و قزاقستان، زمان حمل کالا از کشور چین به ایران کمتر از نصف کاهش یافت.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی  می گوید البته به دلیل ارزان بودن حمل و نقل دریایی در مقایسه با سایر روش‌های حمل و نقل منطقه آزاد انزلی با مزیت‌های رقابتی مناطق آزاد هزینه مازاد ناشی از حمل و نقل ترکیبی را متعادل ساخته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سلام
۲۳:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
ایران باید به جای حمل و نقل دریایی به فکر حمل و نقل ریلی باشد تا امنیت بیشتری درصادرات و واردات ایجاد کند