استاندار گیلان در دیدار با دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور، کمبود زمین در منطقه آزاد انزلی را مشکلی بر سر راه سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در دیدار با سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور به سهم منطقه آزاد انزلی در افزایش میزان اشتغال و صادرات واحد‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد انزلی به ویژه بندر کاسپین در گسترش فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی، استفاده‌ای بهینه شود.

او به کمبود زمین در منطقه آزاد انزلی برای فعالیت‌های توسعه‌ای اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث شده تا سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی نتوانند در راستای ایجاد واحد‌های تولیدی به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

استاندار گیلان بر لزوم ساماندهی منطقه آزاد انزلی و خروج از حالت رکود و بلاتکلیفی تأکید کرد و گفت: این مجموعه مدت‌ها به حیاط خلوت بعضی افراد تبدیل شده بود که باید با بهره‌گیری از نیرو‌های کارآمد و متخصص، شاهد بازسازی منابع انسانی، مالی و اقتصادی باشد.

اسدالله عباسی با تأکید بر برخورد حقوقی و قانونی نسبت به سوء استفاده‌ها و حیف و میل‌های صورت گرفته، تصریح کرد: تکمیل پروژه اتصال خط ریلی قزوین-رشت به کاسپین باید تسریع شود تا توسعه ارتباطات دریایی و مبادلات تجاری با کشور‌های قزاقستان، چین، روسیه و دیگر کشور‌های همسایه رونق گیرد.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.