سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت نخود فرنگی/۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی روستا‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب از آغاز برداشت نخود فرنگی از سطح ۷۷ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد .

نعمت دارابی گفت : پیش‌بینی می‌شود که امسال از سطح زیرکشت این محصول با عملکرد سه تا پنج تن در هکتار در مجموع بیش از ۳۸۰ تن نخود فرنگی، تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب کار برداشت نوبرانه صیفی جات از نیمه دوم فروردین ماه امسال در شهرستان سرپل ذهاب آغاز شده که کشت نخود فرنگی در راستای اصلاح الگوی کشت و ارتقای اقتصاد خانوار‌های کشاورزان سرپل ذهابی انجام شده است.

۱۷۱ بهره بردار امسال در این شهرستان به کشت نخود فرنگی پرداختند که پیش بینی می‌شود چهار میلیارد ریال درآمد زایی برای کشاورزان به همراه داشته باشد.

هم اکنون قیمت نوبرانه نخود فرنگی ۱۸۰ هزار ریال است و با توجه به اینکه نخود فرنگی یک گیاه دست چین است، برداشت آن به صورت دستی توسط کارگر صورت می‌گیرد و یکی از محصولات کشاورزی با اشتغال زایی بالا بوده و حدود ۷۰ نفر روز کارگر جهت وجود این برداشت در هکتار نیاز دارد.

۹۰ میلیارد ریال برای عمران و آبادانی روستا‌ها هزینه می شود

مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جوانرود گفت: از محل منابع اعتباری ملی، استانی و داخلی امسال ۹۰ میلیارد ریال برای عمران و آبادانی روستا‌های این شهرستان هزینه می‌شود.

سلیمان مرادی با بیان اینکه از این اعتبارات ۷۰ میلیارد ریال آن از منابع ملی است، گفت: با این اعتبار اجرای دیوار حایل روستای «چشمه گدار» و کانال سیل بند روستای «بیوند سفلی» در حال انجام است و عملیات آسفالت ۱۵ هزار مترمربع از معابر اصلی روستا‌های سرخبان سفلی، بیله ای، ده توت، زلان و صفی آباد نیز انجام خواهد شد.

اجرای طرح‌های بتن ریزی و سنگفرش روستای «سرود سفلی» و اجرای دیوار حائل در روستای «سفیدبرگ» با اعتبار پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به پیمانکار واگذار شده که به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

هم اکنون عملیات خاکبرداری و خاکریزی و اجرای زیر اساس در روستا‌های «سرود سفلی» و علیا و «ترکه پان» با اعتباری بیش از ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن در حال انجام است.

امسال بازنگری نقشه طرح هادی ۱۰ روستای سطح شهرستان با اعتباری بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام می‌شود و هم اکنون اجرای نقشه برداری این روستا‌ها در حال انجام و انتخاب مشاورین طرح هستیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.