سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت عمرانی استاندار ایلام خبر داد

اتصال مرز مهران به شبکه ریلی کشور

سرپرست معاونت عمرانی استاندار ایلام در خصوص سهل‌الوصول بودن مرز بین المللی مهران گفت: مرز مهران از دو مسیر ریلی اسلام آباد- چوار- ایلام- مهران و مسیر اندیمشک- دهلران- مهران به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

سعید هژبری گفت: استان ایلام در حال حاضر از دو مسیر تهران_کربلا و تهران_نجف به کشور عراق متصل است، در مسیر اول محور کرمانشاه، حمیل، مهران، زرباطیه عراق قرار دارد و عملیات اجرایی آن به صورت چهار خطه در حال انجام است و مسیر دوم پس از عبور از استان لرستان از محور آبدانان، مورموری و دهلران به مرز چیلات و نجف می‌رسد که طول این مسیر از پل زال تا مرز چیلات ۱۲۶ کیلومتر و به صورت آزاد راه است.

او گفت: بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه به صورت چهار خطه و ۸ کیلومتر تونل احداث شده است؛ بیش از ۶۰ درصد بزرگ راه‌های استان توسط نصب نیوجرسی، نصب علائم، خط کشی و غیره ایمن سازی شده و هم اکنون ۵۰ پروژه فعال به طول ۳۴۰ کیلومتر شامل بزرگ راه، راه اصلی، تونل، پل، تقاطع و غیره با اعتبار ۳۸۰۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار در خصوص سهل‌الوصول بودن مرز بین المللی مهران و اقدامات جهت ریل گذاری گفت: مرز مهران از دو مسیر ریلی به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود: یک مسیر اسلام آباد- چوار- ایلام- مهران می باشد و مسیر دیگر اندیمشک- دهلران- مهران ، که در مسیر اول یک قطعه به طول ۱۷ کیلومتر با اعتباری معادل ۱۶۰۰ میلیارد ریال شروع شده و مابقی مسیر در دست مطالعه است.

او ادامه داد: در مسیر دوم در پایان سال طی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی ، دستور تکمیل مطالعات آن داده شد.

او در خصوص نقش ریل گذاری در توسعه استان گفت: وجود زیر ساخت مناسب موجب توسعه صنعت حمل و نقل شده و منجر به توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد و با توجه به این که استان ایلام مزیت‌های مرز ایمن، طبیعت و اقلیم چهار گانه مناسب جهت گردشگری، دروازه عتبات و عالیات، وجود یادمان‌های ملی مانند قلاویزان و شرهانی و نیز منابع متعدد نفت و گاز دارد بایستی مورد توجه واقع شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.