سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح برهم زدن بازار‌های خرید و فروش اموال سرقتی در قزوین

نماینده دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، طرح برهم زدن بازار‌های خرید و فروش اموال سرقتی در استان اجرا شد.

مسیح اکبری گفت: یکی از جرایمی که امنیت عمومی را به مخاطره انداخته و موجبات بدبینی شهروندان به عملکرد دستگاه‌های قضایی و انتظامی می‌شود بزه سرقت است.

این بزه، نه تنها به نظام مالی افراد مال باخته، بلکه به اقتصاد و روان جامعه نیز لطمه وارد می‌کند و آسیب‌های جبران ناپذیری زیادی را در پی دارد.

انگیزه ارتکاب سرقت، کسب مال نامشروع و تبدیل مال به نقدینگی در اسرع وقت است و این امر با وجود خریداران مال مسروقه و مراکز متعدد خرید و فروش این اموال در شهر و حومه آن تسهیل می‌شود و موجبات افزایش انگیزه سارقان را فراهم می‌کند.

: به منظور کاهش جرم سرقت و برهم زدن چرخه خرید و فروش اموال مسروقه، طرح برهم زدن بازار‌های خرید و فروش اموال مسروقه، کنترل و رصد خرید و فروش اموال دست دوم و ضایعاتی‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی به منظور کاهش سرقت و افزایش احساس امنیت در جامعه در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

در راستای تحقق بخشیدن به این مهم، پایش میدانی و مقابله با خریداران مال مسروقه در سطح شهر قزوین انجام شد.

ساماندهی بنگاه‌های خرید و فروش ضایعات در سطح شهر از باب پیشگیری از وقوع جرم، صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای شاخص‌های بهداشت عمومی، برای برهم زدن چرخه خرید و فروش اموال مسروقه، ساماندهی صنوف ذیربط، کنترل و رصد خرید و فروش اموال دست دوم و ضایعاتی‌ها و برقراری نظم و امنیت با هماهنگی مراجع ذیربط اقدام شد تا شاهد کاهش بزه سرقت در سطح جامعه باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.