سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد وزیر خارجه اوکراین از بی‌توجهی ناتو و اتحادیه اروپا

وزیر خارجه اوکراین ضمن انتقاد نسبت به بی‌توجهی ناتو و اتحادیه اروپا در خصوص عضویت اوکراین از دیدار احتمالی پوتین و زلنسکی خبر داد.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفت: «ناتو همانند اتحادیه اروپا در مورد پیوستن اوکراین به این ائتلاف اقدامی انجام نداد. پیوستن به ناتو در دستور کار اوکراین قرار دارد، اما در فرصتی دیگر به این موضوع رسیدگی خواهد شد. من شک ندارم که اوکراین به عضویت اتحادیه اروپا درخواهد آمد.»

به گزارش الجزیره، به گفته وزیر خارجه اوکراین، این کشور آماده دستیابی به راه حل دیپلماتیک برای حل بحران است و خواسته اصلی اوکراین در مذاکرات آتش‌بس، ارائه تضمینی است که حملاتی از این دست دیگر تکرار نمی‌شود.

کولبا در نهایت مدعی شد: «روسیه علاقه‌ای به پیشرفت در مذاکرات ندارد مگر اینکه دونباس را به طور کامل تحت کنترل خود درآورد. وقتی روسیه بفهمد زمان آتش‌بس فرا رسیده است، در مذاکرات پیشرفت حاصل خواهد شد.»

احتمال دیدار پوتین و زلنسکی

وزیر خارجه اوکراین از احتمال دیدار رؤسای‌جمهور اوکراین و روسیه خبر داد و گفت اگر این کار به توقف جنگ کمک کند، زلنسکی از دیدار با پوتین دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است مذاکرات صلح اوکراین و روسیه ۲۸ فوریه میلادی آغاز شد و تاکنون در چندین دور ادامه داشته است، اما نتیجه چندانی در این مذاکرات حاصل نشده است. در آخرین دور از مذاکرات که هفتم آوریل برگزار شد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد توافقنامه صلحی که اوکراین پیش‌نویس آن را نوشته و به دولت روسیه ارائه کرده حاوی عناصر «غیرقابل قبول» است. لاوروف گفت که این پیشنهاد با شروطی که مذاکره کنندگان بر سر آن توافق کرده بودند متفاوت است.

روز سه شنبه، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد مذاکرات آتش‌بس بین دو کشور به بن بست رسیده است. خبری که مجدداً روند افزایش قیمت نفت را دچار جهش کرد. پوتین در سخنرانی خود اعلام کرد روسیه به عملیات نظامی خود ادامه خواهد داد و مهم‌ترین نتیجه استراتژیک این جنگ آن بوده که جهان از حالت تک‌قطبی آن خارج شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.