سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان:

زیرساخت‌های فرهنگی استان باید تقویت شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زیرساخت‌های فرهنگی این استان متناسب با زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی منطقه باید توسعه یابد زیرا فرهنگ و هنر از اثرگذاری بسیار بالایی در سطح جامعه برخوردار است.

حسین مدرس خیابانی  در آیین بزرگداشت هفته انقلاب اسلامی پاسداشت شهید قلم شهید مرتضی آوینی و تجلیل از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه فعال در حوزه مناطق کم برخوردار که در مجتمع فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: هنر و فرهنگ در جامعه از اثرگذاری بسیار زیادی برخوردار است که باید از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف در زمینه فرهنگ سازی استفاده کرد.

او گفت: افرادی که در حوزه فرهنگ و هنر از توانایی و نفوذ بسیار زیادی برخوردار هستند باید در زمینه ایجاد فرهنگ کار، تلاش، اقتصادی،سرمایه گذاری، اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروزه می‌توان از فرهنگ در جهت تقویت هنجارها و مفاهیم ارزشی انقلاب، دفاع مقدس و تمدن ایران اسلامی استفاده کرد و هنر و هنرمندان جلوه بروز و ظهور این فرهنگ هستند.

او گفت: هنرمندان در خط مقدم جبهه فرهنگ به موضوع هنجارها و فرهنگ سازی در جامعه می توانند ورودی اثر گذار داشته باشند.

مدرس خیابانی  گفت: تمام اقدامات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جامعه باید پیوست فرهنگی داشته باشد زیرا فرهنگ و هنر در جامعه از اثرگذاری و نفوذ بسیار زیادی برخوردار است.

او گفت: برای توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان باید فرهنگ کار و تلاش در این استان شکل گیرد که برای رسیدن به این مهم هنرمندان و هنر نقش بسیار مهمی دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما نیاز داریم که از منظر هنر ایجاد اشتغال کنیم و باید در تمام حوزه‌ها، فضا برای ایجاد اشتغال و رونق هنر فراهم شود.

او گفت: هنر باید بتواند خلق ثروت و در تمام بخش های اقتصادی فعالیت کند.

مدرس خیابانی گفت: سیستان و بلوچستان در تمام عرصه‌ها ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که بزرگترین ظرفیت این استان نیروی انسانی متفکر و خلاق است.

او گفت: باید الگوهای موفق هنر را در سطح سیستان و بلوچستان گسترش دهیم و از لحاظ مالی و اقتصادی باید به هنرمندان رسیدگی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:ما باید تلاش کنیم تا چهره‌های موفق هنری این استان را در سطح کشور به خوبی معرفی کنیم.

او گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان یکی از پنج مقصد گردشگری کشور است باید اقتصاد گردشگری در این منطقه فعال شود.

مدرس خیابانی گفت:با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در تمام زمینه‌ها ظرفیت‌های بیشماری دارد باید این ظرفیت‌ها در سطح کشور به منظور جذب سرمایه‌گذار و گردشگر به خوبی معرفی شود.

او گفت: هنر موجود در سیستان و بلوچستان برای ماندگاری و تاثیرگذاری باید تبدیل به یک هنر منطقه ای شود و در این زمینه هنرمندان نقش بسیار مهمی دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه دشمنان ایران اسلامی در حال تلاش برای ایجاد تفرقه قومی و مذهبی در کشور هستند بنابراین هنرمندان نقش بسیار مهمی در خنثی سازی این توطئه‌ها دارند.

او گفت: وحدت، امنیت و توسعه پایدار را برای سیستان و بلوچستان به همراه دارد بنابراین هنرمندان و مردم نباید اجازه دهند که دشمنان به اهداف پلید خودشان در ایجاد تفرقه دست یابند.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.