معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های هفته هنر نباید صرفا به همین هفته اختصاص یابد بلکه در طول سال تداوم داشته باشد.

  رحمدل بامری در جلسه ستاد استانی گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی گفت: استفاده از زبان هنر و فرهنگ برای جهاد تبیین لازم است و باید از تمام ظرفیت‌های استان در این زمینه استفاده شود.

او گفت: اگر در حوزه کاری‌مان نیز نگاه هنری داشته باشیم نتیجه بهتری در کارهای اجرایی خواهد داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های گروه های جهادی و خیران گفت: کار فرهنگی و هنری اراده، ایمان و باور می‌خواهد و نباید فرصت‌سوزی شود بنابراین بهتر است برنامه‌های هفته هنر صرفا به همین هفته اختصاص نیابد و در طول سال به صورت فصلی جلساتی برگزار شود.

او گفت: باید از ظرفیت موجود در استان که شهدای شاخص و شهدای زنده هستند و می توانند راویان گویا و اثرگذاری باشند و از کسانی که در جایگاه‌های علمی و دینی نقش دارند، استفاده کرد.

بامری می گوید: آنچه تاکنون نتوانستیم به معنای واقعی کلمه به آن بپردازیم جهاد تبیین است.

او گفت:  دیدار با هنرمندان می‌تواند به صورت همایش شهیدان هنرمند باشد  بحث نامگذاری خیابان‌ها و مجموعه ها به نام شهید آوینی و سایر شهدای هنرمند اقداماتی است که لازم است پیگیری شود.

رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت:  هنر امری مهم بوده و این مساله تعیین‌کننده‌ترین موضوع برای ترقی و پیشرفت است.

مصطفی سیاسر با اشاره به اینکه انگیزه اجتماعی برای پیشرفت نیازمند به هنر است، گفت: ماموریت هنر روایتگری حال بوده و زبان هنر است.

او گفت: وقتی در عرصه جنگ نرم خبر از پیشرفت‌های ایران می‌دهیم و عامه نمی‌پذیرد اگر با زبان هنر بیان کنیم بیشتر قابل پذیرش برای عام خواهد بود.

دبیر ستاد هنر انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان گفت: در ۴۰ سال انقلاب، نام سید مرتضی آوینی قله هنر انقلاب بوده و روایت‌های او از حقایق انقلاب اسلامی خبر می‌دهد.

او گفت: هنر انقلاب، هنری است که هویتش را در بستر دفاع مقدس، پیشرفت، جهاد سازندگی، محرومیت‌زدایی و آبادانی نشان داده است.

سیاسر در رابطه با رویکرد ستاد گفت: تمام تلاش ستاد بر اینست که به اولویت‌های زیست‌بوم توجه شود، حوزه هنری تلاش می‌کند که هم نقش ستادی و هم نقش پشتیبانی داشته باشد.

او گفت: همه روزها باید روز هنر انقلاب باشد  هفته هنر نیز شروعی بر این اقدامات ارزشمند است و در این هفته می‌توانیم کارهایی را شروع کنیم که نتایج آن پایدار باشد.

رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان  گفت: این ستاد ۲ کار ویژه در این هفته در دستور کار دارد که یکی انتخاب چهره شاخص هنر انقلاب در استان و دیگری مجموعه برنامه‌های هفته هنر بوده که برنامه‌های محفلی و رونمایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار