سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار همدان:

واحد‌های جمع آوری ضایعات در همدان رشد قارچ گونه دارند

فرماندار همدان گفت:رشد قارچ گونه و رهاشده واحد‌های جمع آوری ضایعات اکنون به یکی از جمله معضلات اصلی شهر همدان تبدیل شده است.

 محمدعلی محمدی در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، گفت: هم افزایی نهادهای مسئول برای جانمایی و انتقال واحدهای ضایعاتی به محلی مناسب،ضرورت دارد و  با توجه به معیشت شاغلان این بخش ابتدا باید بستر فعالیت قانونمند آن‌ها فراهم شود و در کنار این موضوع از توسعه ضایعاتی ها با وضعیت فعلی جلوگیری کرد.

او گفت:  شهرداری به منظور جمع آوری و ساماندهی پسماند مسئولیت دارد اما در وضعیت فعلی علاوه بر مشکلات این حوزه، شاهد آلودگی های زیست محیطی و بصری، ساخت و سازها و فعالیت های غیر مجاز تعداد قابل توجهی از واحدهای ضایعاتی هستیم.

فرماندار همدان گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی برای تسهیل و تسریع در ساماندهی واحدهای ضایعاتی، اقدام مشترک حقوقی نهادهای مسئول در دستور کار قرار گرفته و جمع آوری و برخورد قانونی با واحدهای غیر مجاز انجام می شود.

به گفته محمدی بسیاری از افراد و سازمان های مردم نهاد نسبت به مسایل زیست محیطی حساس و مطالبه گر هستند که این رویکرد جای شکر دارد.

او گفت: باید در اجرای هر طرح و فعالیتی موارد زیست محیطی مورد بررسی و ملاحظه قرار گیرد هر چند متوقف کردن و جلوگیری از فعالیت‌های اقتصادی راحت ترین اقدام و به نحوی پاک کردن صورت مسئله است اما انتظار می رود در برخورد با این مقوله ها با ملاحظه همه جوانب به دنبال حل مسئله و راهکارهای برتر بود.

فرماندار همدان گفت : انتظار می رود برای پیشبرد اهداف زیست محیطی با توجه به سند آمایش استان ضمن برآورد اعتبارات مورد نیاز تلاش و پیگیری لازم جهت جذب اعتبار از منابع ملی به عمل آید.

مدیر کل محیط زیست استان همدان نیز دراین دیدار گفت: همدان از استان‌های پیشرو در تدوین سند آمایش است چراکه تطابق عملکرد بر اساس سند آمایش توسعه پایدار را به دنبال دارد.

سیده مریم محمدی گفت: دغدغه های زیست محیطی افزایش یافته اما کافی نیست و هنوز به جایگاه خود نرسیده است.

او گفت: در محیط زیست با واحدهای صنعتی، مناطق حفاظت شده، پسماند و بسیاری از ماموریت‌ها در کنار امکانات و نیروی انسانی محدود مواجه هستیم که می طلبد از همه ظرفیت‌های موجود در این راستا بهره گرفت.

مدیر کل محیط زیست استان همدان بیان کرد : با وجود همه کمبودها هیچکدام از اهداف و شرح وظایف زمین نمانده است و امید می رود با تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی طرح های در دست اجرای محیط زیست استان با موفقیت عملیاتی و اجرایی شود.

منبع:ایرنا

برچسب ها: محیط زیست ، ضایعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.