سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۸۱۰ فقره فرم تخلف واحد‌های صنفی در طرح نوروزی مشهد مقدس

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد از تشکیل ۸۱۰ فقره فرم تخلف واحد‌های صنفی در طرح نوروزی این کلانشهر خبرداد.

امیر دلداری گفت: در فاز زائرین که از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان ۱۵ فرودین ماه امسال صورت گرفت، ۴۴۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شد که منجر به تشکیل ۸۱۰ فقره فرم تخلف به ارزش ریالی ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

او گفت: در طرح نوروز ۱۴۰۱ که از اوایل بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین امسال انجام شد، حدود ۱۲ هزار ۸۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در مشهد صورت گرفت که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۱۵۶۰ فقره فرم تخلف بازرسی به ارزش ریالی ۳۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال شده است.

دلداری گفت: همچنین تعداد گزارش‌های دریافتی مردمی از سامانه‌های ارتباطی مانند سامانه ۱۲۴ و سامانه پیامکی دراین مدت ۳۲۵۰، تعداد کل شکایات حضوری ۳۵۰ فقره بوده است که در همین راستا مبلغ یک میلیارد ریال به شاکیان بازگردانده شد.

مدیر بازرسی اصناف مشهد گفت: در طرح مجاورین که از ۲۵ بهمن تا ۲۵ اسفند ادامه داشت ۸۴۰۰ مورد بازرسی انجام شد که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۷۵۰ فقره تخلف به ارزش ریالی ۱۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال شده است. همچنین در طرح زائرین نیز که از ۲۵ اسفند ماه شروع و تا پایان ۱۵ فرودین ماه ۱۴۰۱ ادامه داشت ۴۴۰۰ مورد بازرسی انجام و این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۸۱۰ فقره فرم تخلف به ارزش ریالی ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

دلداری گفت: طی این مدت ۱۰ واحد صنفی در مشهد شامل ۵ واحد نانوایی و ۵ واحد در زمینه فروش مرغ و تخم مرغ پلمب شده است. همچنین برای ۱۱ واحد صنفی پرده تخلف نصب شده است.

او گفت: با توجه به اینکه واحد‌های صنفی ملزم به رعایت نکات بهداشتی، ثبت نام در سامانه «ایران من» و نصب کد QR هستند درنتیجه طی این مدت ۴۱۰۰ فقره بازرسی از واحد‌های صنفی صورت گرفته است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در حال حاضر این بازرسی‌ها در حال انجام بوده و تمرکز بیشتر در این طرح بر فروش و عرضه کالا‌های اساسی، فعالیت قنادی‌ها و فروش واحد‌های عرضه کننده حیلم و شله است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.