سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده بازسازی‌ها در منطقه زلزله زده فین تا سه ماه آینده بسته می‌شود

فرماندار شهرستان بندرعباس از بسته شدن پرونده بازسازی‌ها در مناطق زلزله‌زده فین تا سه ماه آینده و تحویل کامل منازل مردم خبر داد.

محمد مرودی فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از منازل مردم زلزله‌زده اسکلت‌بندی شده و ۳۴۰ واحد نیز به مرحله ساخت سقف و ۳۰۰ واحد هم دیوار چینی شده است.

فرماندار بندرعباس گفت: مشکلی که موجب تاخیر در بازسازی‌ها شده در بحث انعقاد قرارداد‌ها و مباحث مالی بوده که با دستوری که استاندار هرمزگان صادر کرد بانک‌ها ملزم شده‌اند تا هر چه سریعتر تسهیلات بانکی را در اختیار بنیاد مسکن و مردم قرار دهند.

به گفته مرودی حدود ۲۲۵ واحد از منازل آسیب‌دیده متعلق به کسانی است که هم‌اکنون در چادر زندگی می‌کنند طبق ساز و کار فراهم شده قرار است مسکن آنها تا دو ماه آینده به صورت پایدار تامین شود.

بیست و سوم آبان پارسال هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای شدید به صدر اخبار رسانه‌ها آمد زمین‌لرزه‌ای با شدت بالای ۶ ریشتر آن با دو بار تکرار در کمتر از یک دقیقه با شدت ۶.۴ ریشتر و ۶.۳ ریشتر که صحنه‌های عجیب غریبی از ریزش کوه‌ها را ثبت کرد، اما با این که در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و استان‌های همجوار هم حس شده بود جز یک نفر تلفات جانی دیگری نداشت و حداقل از این حیث ختم به خیر شد، اما تا بیش از یک هفته پس‌لرزه‌های شدید آن با شدت بیش از ۴ ریشتر ادامه داشت و همین امر تا حدودی آرامش را از مردم ربوده بود.

تقریباً در کمتر از یک‌هفته کار بازسازی منازل مردم در مناطق زلزله‌زده آغاز شد و در مدت زمان کوتاهی با بهره‌گیری از تکنولوژی LSF اسکلت‌بندی بسیاری از منازل به اتمام رسید، اما بعد‌ها به دلیل تامین اعتبار ادامه کار با مشکل روبرو شد.

منبع: تسنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.