سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح هادی ۱۸۱ روستای استان قزوین تهیه می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در سال جاری، تهیه طرح هادی ۱۸۱ روستای استان با ۶۳ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

علی خانجانیان گفت: تاکنون برای روستا‌های استان قزوین هزار و ۲۸۲ طرح هادی تهیه شده و مدت زمان طرح هادی ۵۳۱ روستا در استان به پایان رسیده است که مجددا باید بازنگری شوند.

وی تصریح کرد: استان قزوین دارای ۸۴۴ روستای دارای سکنه است که ۶۹۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار بوده که براساس قانون برای این تعداد روستا تهیه طرح هادی الزامی است .

در سال جاری، تهیه طرح هادی ۱۸۱ روستای استان با ۶۳ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

برای اجرای فاز یک هر طرح هادی روستایی در استان حداقل به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 اعتبارات در نظر گرفته شده برای تهیه و اجرای طرح هادی روستا‌های استان به هیچ عنوان متناسب با نیاز روستا‌ها نیست و اگر بخواهیم برای روستا‌های باقیمانده، با اعتبارات موجود اقدام به تهیه طرح کنیم به ۳۰ سال زمان نیاز داریم.

خانجانیان با بیان اینکه مهمترین هدف در حوزه بازنگری طرح‌های هادی، توسعه کالبدی روستا‌ها در نظر گرفته می‌شود، افزود: این طرح براساس رشد جمعیت روستا طراحی می‌شود که با توجه به نیاز مبرم مردم در روستا‌ها به مسکن، اراضی موجود در بسیاری از این مناطق به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز‌ها نیست.

این مسوول، بیشترین مراجعان روستایی به ادارات این نهاد را در سطح استان در حوزه تغییر کاربری و اراضی الحاقی به روستا‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه برابر قانون، بنیاد مسکن دبیر کمیسیون طرح هادی است، درخواست‌های مرتبط با این مساله همه ساله جمع آوری شده و توسط نمایندگان هفت دستگاه اجرایی استان مطرح می‌شود و تصمیم گیری‌های لازم در این خصوص به عمل می‌آید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه ۳۳۳ طرح هادی نیز در ۲۸۰ روستای استان با حدود ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی، استانی و دهیاری‌ها در دستور کار این نهاد قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با همکاری و همراهی دهیاری ها، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌های استان برای اجرای این طرح قرار می‌گیرد و امسال نیز تلاش داریم تا عملیات اجرایی این طرح در ۳۲ روستای استان با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شود.

۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همین عنوان نامگذاری شده است.

برچسب ها: طرح هادی ، بنیاد مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.