سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار پلیس فتای اصفهان درباره کمک به افراد ناشناس

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان برای کمک به نیازمندان از هرگونه پرداخت اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس خودداری کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: در پی تبلیغات جمع‌آوری نذورات و کمک برای نیازمندان شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

او به شهروندان هشدار داد که برای هرگونه واریز وجه بمنظور نذر و کمک به اقشار نیازمند، فقط از طریق شماره حساب‌های نهاد‌های معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کنند و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس خودداری کنند.

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، کلاهبرداران بر شیوه‌های مخصوص کلاهبرداری در این ماه تمرکز کرده و فعالیت‌های خود را دو چندان کرده‌اند.

به گفته او یکی از اقدامات مجرمان ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آن‌ها آلوده به بدافزار است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

جمع‌آوری نذورات به صورت مجازی برای رساندن به دست افراد نیازمند از شگرد‌های این مجرمان بوده که تلاش دارند با سوءاستفاده از اعتقادات و احساسات شهروندان در ماه مبارک رمضان از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

سرهنگ مرتضوی به فعالیت سایت‌ها و کانال‌هایی که به مناسبت ماه مبارک رمضان ادعا دارند برای نیازمندان کمک جمع می‌کنندخبردادو گفت: شهروندان مراقب باشند و برای کمک به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند از طریق سایت‌های رسمی مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اطمینان نکنند.

رییس پلیس فتای استان اصفهان همچنین از شهروندان درخواست کرد که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.