رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با برقراری تماس صوتی در واتساپ، به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی صدا و سیما کاربران را فریب داده بود خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

شاکیان اظهار کردند طی تماس صوتی در واتساپ، شخصی ناشناس آن‌ها را برنده قرعه‌کشی در یکی از برنامه‌های صدا و سیما معرفی کرده است و پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت، به بهانه ارسال شناسه واریز، کد پیامک شده را دریافت می‌کند و سپس متوجه می‌شوند کل موجودی حساب آن‌ها برداشت شده است.

به گفته او در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با دریافت اطلاعات کارت بانکی و انجام خرید اینترنتی، در واقع رمز دوم یک بار مصرف مشتریان را از آن‌ها دریافت کرده است که کارشناسان پلیس فتا با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند.

مجرمان سایبری با سوءاستفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به سازمان‌ها به خصوص صدا و سیما و ارتباطات سیار، اعتماد شهروندان را جلب و با پیشنهادات اغواکننده آن‌ها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی جهت دریافت جوایز نقدی و سپس دریافت رمز دوم یک بار مصرف جهت برداشت از حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان می‌گویدهیچ‌کدام از برنامه‌های صدا و سیما برای ارائه جوایز خود از برنده‌شدگان اطلاعات کارت بانکی دریافت نمی‌کندو شهروندان به اینگونه تماس‌ها توجهی نداشته باشند و از اعتماد کردن به افراد و ارائه اطلاعات کارت بانکی خود خودداری کنند.


منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار