سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش لوازم یدکی تقلبی در یاسوج

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج گفت: برخی تعمیرکاران لوازم یدکی تقلبی به نام واحد تجاری باکیفیت به مردم فروخته و روی خودرو آن ها نصب می شود.

حکمت الله بختیاری با بیان اینکه قیمت لوازم یدکی خودرو در شهر یاسوج نسبت به سایر استان ها کمتر است، گفت: قیمت یک جفت لنت پیکان در شهر یاسوج هم اکنون ۱۱۰ هزار تومان است در حالی که در سایر استان ها ۱۲۵ هزار تومان به فروش می رسد. 
 
او می گوید: واحدهای صنفی لوازم یدکی هر قطعه را حداکثر تا ۱۵ درصد می توانند بالاتر بفروشند و بیشتر از این تخلف است.
 
به گفته رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج، در سه ماهه اخیر قیمت یک چسب مزدا ۴۵ هزار تومان بوده که هم اکنون به ۷۵ هزار تومان رسیده، قیمت بلبرینگ خودرو یک ماه پیش ۱۱۰ هزار تومان بوده و هم اکنون ۱۶۵ هزار تومان است.
 
بختیاری با بیان اینکه قطعه دیسک صفحه خودرو افزایش قیمت ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی داشته است، گفت: دیسک صفحه شرکتی خودرو قبل از تعطیلات نوروز یک میلیون تومان بوده و هم اکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد، دیسک صفحه تقویت شده خودرو قبل از تعطیلات نوروز یک میلیون ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان بوده اما هم اکنون به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده و دیسک صفحه معمولی خودرو از یک میلیون و ۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.
 
او در خصوص لوازم یدکی تقلبی در بازار می گوید: وجود لوازم یدکی تقلبی را نمی شود انکار کرد اما زیاد نیست و در برخی موارد تعمیرکاران قطعه را تعویض و یا قطعه تقلبی یا اوراقی جای آن نصب می‌کنند.
 
به گفته بختیاری، ۴۵۰ واحد صنفی لوازم یدکی در سطح شهر یاسوج فعالیت دارند که اکثر این واحدها به علت افزایش لحظه ای قیمت ها توان خرید کالای جدید ندارند و برخی از آن ها ورشکسته شدند.
 
رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج در پاسخ به این سوال که اگر به کسی قطعات لوازم یدکی تقلبی فروخته شد چه کاری انجام دهد، گفت: مردم در صورت مشاهده به اتاق اصناف و اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو مراجعه کنند و گزارش دهند تا با متخلف برخورد قانونی شود.
 
بختیاری می گوید: بیشترین گزارش و تخلف در خصوص کیفیت و جواب ندادن قطعات لوازم یدکی گزارش شده است اما این صنف در رابطه با قیمت، کمترین تخلفات را دارند.
 
او گفت: بزرگترین مشکل صنف لوازم یدکی در شهر یاسوج، فروش قطعه لوازم یدکی از سوی تعمیرکاران و مکانیک‌ها است که به اسم برند به مشتریان فروخته و روی خودروی آن ها نصب می‌شود که در صورت مشکل مشخص می شود که قطعه نصب شده تقلبی یا بازیافتی است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.