سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیوان حرارتی اطلاعاتی، اهدایی سفارت چین به دفاتر رژیم صهیونیستی

رادیو ارتش مدعی شد لیوان‌های حرارتی اهدایی سفارت چین به دفاتر رژیم صهیونیستی، حاوی یک قطعه مشکوک بودند که ممکن است یک دستگاه شنود باشد.

منابع امنیتی به رادیو ارتش گفتند وضع هنوز نامشخص است و در این خصوص شبهه وجود دارد.

بر اساس گزارش جروزالم پست، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به رادیو ارتش اعلام کرد که شاباک در حال بررسی این پرونده است.

منابع محلی می گویند تمام لیوان‌هایی که سفارت چین به ادارات رژیم صهیونیستی هدیه داده بود، پس از کشف یک قطعه مشکوک، برای بررسی بیشتر جمع آوری شدند.

دو ماه پیش نیز روزنامه جروزالم پست گزارش داد بر اساس اسکرین شات‌های به دست آمده یک مقام امنیتی چین  از دانشجویان در پردیس‌های متعدد در اراضی اشغالی درخواست کرد تا پوشش رسانه‌ای این رژیم را از بازی‌های المپیک زمستانی در پکن بررسی کرده و نتیجه آن را برای آنها ارسال کنند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی مدت هاست به دلیل استفاده برخی دولت‌ها از پگاسوس برای جاسوسی از فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و سیاستمداران تحت فشار جهانی قرار گرفته است. شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌او» می‌گوید پگاسوس را فقط به منظور مبارزه با جرم، جنایت و تروریسم به دولت‌ها می‌فروشد و نمی‌تواند هیچ یک از مشتریان موجود یا بالقوه این نرم افزار را تایید یا رد کند. ان اس او ادعا کرده که هیچ تعهدی نسبت به استفاده از این جاسوس افزار پس از فروخته شدن به مشتریان دولتی خود ندارد و به هیچ وجه در عملکرد این سیستم دخالت ندارد.

بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه‌ای از جمله لوموند و گاردین منتشر کردند، نرم‌افزار پگاسوس امکان جاسوسی از دست کم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ نفر از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است. از جمله کسانی که در لیست جاسوسی قرار گرفتند، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
7891
۰۴:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
یوان چین پول جهانی.