سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق ۳۷ هزار دُز واکسن کرونا طی تعطیلات نوروزی در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تزریق نزدیک به ۳۷هزار دُز واکسن کرونا در تعطیلات نوروز در استان فارس خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده در خصوص اهمیت استمرار عرضه خدمات بهداشتی به متقاضیان گفت: استان فارس همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور شناخته میپشود که این موضوع نظارت بر کیفیت خدمات در تعطیلات نوروز را اهمیت دو چندانی برخوردار می‌کند.

او ضمن تقدیر از تمام نیرو‌های مجموعه سلامت استان که با از خودگذشتگی، جلوه‌هایی شکوهمند از خدمت را رقم زده‌اند، گفت: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین سال جدید، ۸۸ هزار و ۷۱۰ نفر به پزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت فارس مراجعه کردند و علاوه بر خدمات ویزیت پزشکان، ۶۷ هزار و ۷۹۷ خدمت سرپایی نیز به مراجعان ارائه شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این مدت دو هزار و ۵۵۴ بیمار مشکوک دارای علائم کرونا به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان مراجعه کردند و هزار و ۲۸۶ تست تشخیصی PCR و دو هزار و ۸۵۵ تست سریع تشخیصی کرونا انجام شده است.

رضائیان زاده گفت: در طرح مدیریت و کنترل همه گیری بیماری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور با عنوان طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز در ایام نوروز امسال، هزار و ۵۰۵ بیمار مثبت از سوی تیم‌های مراقبت عمومی، رهگیری و مراقبت شده اند و هشت هزار و ۹۱۳ تماس با بیماران مثبت نیز رهگیری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق نزدیک به ۳۷ هزار دُز واکسن کرونا در تعطیلات نوروز را از دیگر دستاورد‌های برجسته مجموعه بهداشت استان فارس برشمرد.

به گفته این مقام مسئول، در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، دو هزار و ۵۹۶ نوزاد در فاصله سه تا پنج روز پس از تولد غربالگری شده، سلامت مادران باردار پرخطر استان پیگیری شده و در مراکز پیشگیری و درمان هاری استان نیز به صورت ۲۴ ساعته ارائه خدمت صورت گرفت.

رضائیان زاده گفت: ۱۴ تیم کارشناسی مجموعه ستادی معاونت بهداشت دانشگاه نیز در راستای نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده، از ۲۸ شبکه بهداشت و درمان استان بازدید کردند و پس از تکمیل چک لیست‌های مرتبط، راهکار‌های لازم ارائه شد.

او از هم استانی‌ها خواست تا با توجه به بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه ها، نسبت به تکمیل هر چه سریعتر واکسیناسیون خود و خانواده هایشان اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.