شهرستان سرچهان در استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

مدیر کل پدافند غیر عامل فارس و دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: از مجموع ۳۶ شهرستان استان، شهرستان سرچهان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

محمد جباریان گفت: ۳۲ شهرستان نیز در وضعیت زرد و سه شهرستان مرودشت، سپیدان و لامرد نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

او گفت:کاهش شهر‌های قرمز و نارنجی و آبی شدن چند شهرستان نشانه عادی شدن شرایط نیست و مردم نباید عادی انگاری کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شود.

به گفته دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس، کنار گذاشتن ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل‌ها زنگ خطر شروع مجدد شیوع کرونا و افزایش موارد ابتلا است.

جباریان گفت: توصیه و تاکید ما همچنان بر تزریق واکسن، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است که امیدواریم از سوی شهروندان جدی گرفته شود.

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس گفت: در استان فارس هشت میلیون و ۹۹۰ هزار و ۹۵۹ دُز واکسن به افراد بالای ۱۲ سال تزریق شده، از این تعداد ۹۵ درصد مربوط به دُز اول، ۹۰ درصد مربوط به دُز دوم و ۵۵ درصد مربوط به دُز سوم است.

او گفت: با توجه به فعالیت حضوری مدارس از ۱۴ فروردین ماه بر همین اساس بحث نظارت بر مدارس به منظور اطمینان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم از طریق بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و هم بازرسان اداره کل آموزش و پرورش با جدیت در حال انجام است و روزانه اکیپ‌های مختلف از مدارس استان بازدید می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.