سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراز و فرود قیمت گوجه در بازارِ بی سر و سامان اصفهان

در پی نارضایتی مردم از افزایش قیمت گوجه، مسئولان اعلام کرده‌اند که با ورود گوجه از استان‌های جنوبی کشور، این مشکل به زودی برطرف می‌شود.

 افزایش قیمت گوجه این روز‌ها خبرساز شده و مردم از افزایش جهشی آن در طی یک هفته و کمتر از آن گلایه‌مند هستند. قیمت این سبزی در بازار به ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان رسیده است.

نرخ گوجه فرنگی در میدان میوه و تره بار در ۱۷ فروردین ماه ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان رسید، این در حالی است که قبل از سیزدهم فروردین حدود ۶ تا ۷ هزار تومان بود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان گفت: سالانه ۲۵ هزار تن محصول گلخانه‌ای در استان تولید می‌شود. اما عمده گوجه‌ای که مردم از آن استقبال می‌کنند، بیشتر گوجه فضای باز است که عدد قابل توجهی تولید داریم و می‌توانیم به خوبی بخشی از نیاز را پوشش دهیم.

به گفته حسین ایراندوست اکنون استان اصفهان در این شرایط هوایی تولید محصولات فضای باز را ندارد و بیشتر در تیرماه به بعد تولید گوجه در فضای باز را داریم و عمده گوجه کاشت فضای باز موجود در اصفهان اکنون از استان‌های دیگر انتقال داده می‌شود.

او می گوید پیش‌بینی می‌شود هفته آینده انتقال گوجه از مزارع کهنوج و بندر دیلم و بهبهان و ... به اصفهان افزایش یابد و امیدوار هستیم کاهش قیمت اتفاق بیافتد. به دلیل اینکه تغییر فصل اتفاق می‌افتد، جریان گوجه به اصفهان شیب افزایشی اتفاق می‌افتد.

قیمت گوجه نو در میدان مرکزی میوه و تره‌بار ۱۷ هزار تومان بود که نسبت به روز‌های قبل کمی کاهش یافته بود. اگرچه گوجه درجه یک ۱۵ هزار تومان و گوجه درجه ۲، ۷ هزار تومان بوده است. با افزایش انتقال گوجه از آن چند شهرستان پیش‌بینی می‌کنیم قیمت گوجه به قیمت هفته قبل برگردد. در هفته قبل قیمت انواع گوجه در رنج ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان بود.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروشان اصفهان  گفت: قیمت گوجه در میادین به کیلویی ۱۷ تا ۱۸ هزارتومان و در خرده فروشی‌ها ۲۳ هزار تومان رسیده است.

نوروز علی اسماعیلی معتقد است مشکل اصلی در مسائل کامیون داران بوده و راه حل این موضوع در دست دولت است و آن‌ها با کمک نهاد‌های دیگر می‌توانند بار‌های بر زمین مانده را به بازار برسانند.

به گفته او  میوه بخشی از سبد غذایی مردم است و گرانی این اقلام بر روی بخش‌های دیگر مانند ویزیت پزشکان و کرایه‌های وسایل نقلیه نیز اثر دارد و باعث فشار به مردم می‌شود. میوه و تره بار فراوان موجود هست، اما کرایه‌های حمل و نقل افزایش داشته است.

به خاطر مشکلاتی که در مسیر حمل بار از کرمان به سمت اصفهان پیش می‌آید و به کامیون‌های حمل گوجه آسیب می‌رسانند، راننده‌ها مجبور به عبور از راه سخت و کوهستانی فرعی می‌شوند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.