سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

ورود گوجه جنوب کرمان به بازار، قیمت ها را متعادل می کند

برخوری از پیش بینی برداشت ۳۴۵ هزار تن گوجه از ۷ شهرستان جنوبی کرمان خبر داد و گفت: ورود گوجه این منطقه به بازار، قیمت این محصول را متعادل می‌کند.

سعید برخوری سطح زیرکشت گوجه فرنگی در ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان را ۹ هزار و ۵۳۵ هکتار اعلام کرد و گفت: برداشت گوجه در این منطقه از نیمه نخست فروردین در شهرستان‌های قلعه گنج و رودبار جنوب آغاز شده است و تا خرداد ماه امسال ادامه دارد.

او به افزایش قیمت گوجه فرنگی در تهران اشاره کرد و گفت: روانه شدن گوجه‌های این منطقه به بازار، موجب پایین‌تر آمدن قیمت گوجه فرنگی در کشور شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت همزمان ۷ محصول در منطقه جنوب کرمان خبر داد و این محصولات را شامل هندوانه، سیب زمینی بهاره، گوجه فرنگی بهاره، پیاز بهاره، خربزه، طالبی و گرمک برشمرد.

او همزمانی برداشت گوجه در جنوب و محصولات کشاورزی خوزستان را دلیل کمبود کامیون و در نتیجه افزایش قیمت حمل و نقل محصولات کشاورزی اعلام کرد.

برخوری به فصل برداشت هندوانه نیز در جنوب کرمان اشاره کرد و سطح زیرکشت این محصول را در این منطقه، ۹ هزار و ۸۵۰ هکتار با پیش بینی برداشت ۳۶۴ هزار و ۴۵۰ تن عنوان کرد.

به گفته او ۹ هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی این منطقه به کشت سیب زمینی بهاره اختصاص یافته است و برداشت ۳۵۱ هزار و ۱۲۰ تن محصول سیب زمینی در ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان پیش بینی می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به تولید پیاز بهاره در منطقه جنوب کرمان اشاره و سطح زیرکشت این محصول را ۸ هزار و ۵۷۴ هکتار با پیش بینی برداشت ۴۷۱ هزار و ۵۷۰ تن اعلام کرد.

او گفت: هزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به کشت خربزه اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود، ۵۲ هزار و ۱۵۰ تن محصول خربزه در جنوب استان کرمان برداشت شود.

برخوری سطح زیر کشت محصول طالبی در جنوب کرمان را ۲۴۰ هکتار با پیش بینی برداشت ۶ هزار و ۲۴۰ تن اعلام است.

او می‌گوید: ۱۸۰ هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به کشت محصول گرمک اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود، ۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول از این منطقه برداشت شود.

قیمت گوجه در جنوب کرمان بین ۷ تا ۹ هزار تومان برآورد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.