سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای قزوین از پدیده گرد و غبار پاک و بی خطر شد

مسئول اداره پایش و آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان قزوین گفت: پدیده گرد و غبار از ظهر دیروز با شدت قابل قبولی رو به کاهش رفته است .

رامین رمضانی مسئول اداره پایش و آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان قزوین گفت: پدیده گرد و غبار از ظهر دیروز با شدت قابل قبولی رو به کاهش رفته و هوای استان بعد از بارندگی دیشب کاملا پاک و بی خطر شده است.

منشاء این گرد و غبار از کشور عراق بود که ابتدا استان‌های غربی و شهر‌های قصر شیرین و کرمانشاه و پس از آن، ۲۴ استان کشور از جمله قزوین را تحت تاثیر قرار داد.

 بخشی از این پدیده گرد و غبار که به صورت یک توده هوا قابل ردیابی بود با بارندگی از میان رفت و بخشی دیگر به تدریج از مرز‌های شرقی خارج شد.

این کارشناس با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال ورود توده دیگر از گرد و غبار‌ها به استان در آخر هفته، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی، کاهش میزان ورودی منابع آبی به رودخانه‌ها و کشاورزی ناپایدار احتمال ورود توده‌های دیگر از گرد و غبار به استان و کشور وجود دارد و حتی احتمال می‌رود که در سال‌های آینده وضعیت بدتری را هم شاهد باشیم.

رمضانی همچنین به شهروندان توصیه کرد: در این شرایط، همه گروه‌های حساس، بیماران قلبی، افراد سالمند و بانوان باردار باید از خانه خارج نشوند و حتما از ماسک استفاده کنند تا توده گرد و غبار از استان و کشور خارج شود.

برای حل این مشکلات در کل باید کشور‌های منطقه با یکدیگر هماهنگ باشند و برنامه‌های پیشگیرانه را در این زمینه اجرا کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.