کارشناس هواشناسی گفت: وزش باد‌های شدید از عصر دیروز در سطح استان آغاز شده است که پدیده گرد و غبار را طی امروز و فردا به دنبال خواهد داشت.

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه وزش باد پدیده غالب در استان است، گفت: بیشترین سرعت وزش باد در استان که از روز گذشته آغاز شده، مربوط به شهرستان آوج با ۶۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وزش باد‌های شدید احتمال خسارت به تاسیسات شهری را در برخی مناطق و خیزش گرد و خاک را در استان با خود به همراه دارد.

سامانه بارشی از عصر دیروز وارد استان شده است و تا دوشنبه فعال خواهد بود.

با توجه به ورود این سامانه، بیشتر مناطق کوهستانی و سردسیر شمال استان با بارش‌های رگباری، تگرگ و همچنین احتمال ریزش بهمن مواجه خواهند شد.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان آوج با هشت و نیم میلیمتر بارش ثبت شد.

امروز و فردا با افزایش ابر، بارش‌های رگباری و باد‌های لحظه‌ای شدید جنوبی و غربی مواجه هستیم و باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی باغ‌ها و مزارع خود تمهیدات لازم را بیندیشند.

به لحاظ دمایی تا دیروز روند افزایش دما را داشتیم، اما از امروز به تدریج روند کاهش دما پیش بینی می‌شود و دمای کمینه برای بامداد فردا و بامداد روز یکشنبه به آستانه صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

در شبانه روز گذشته آوج با دمای چهار درجه سانتیگراد و رازمیان با ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و حداقل و حداکثر دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۱ تا ۱۹ درجه سانتیگراد بوده است.

علیمی مدیر کل مدیریت بحران استان به شهروندان توصیه کرد: از حضور و کار کردن در ارتفاعات بالا خودداری کنند و زیر درختان و ساختمان های نیمه کاره قرار نگیرند.

علیمی به کوهنوردان نیز توصیه کرد: به هشدارهای مدیریت بحران و سازمان هواشناسی توجه و طی امروز و فردا از کوهنوردی پرهیز کنند و احتیاط لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.