سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به تخلفات صنف عطاری هشدار داد

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به تخلفات صنف عطاری در قالب مداخلات درمانی و تشخیصی بیماری‌ها هشدار داد.

آقای احمدیان  با تاکید بر ممنوعیت مداخلات درمانی، تشخیصی و اعمال تداوی از سوی عطاری ها گفت: عطاری‌ها صرفاً مجاز هستند در چارچوب قوانین صنفی و مقررات سازمان غذا و دارو‌ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به توزیع و فروش گیاهان مجاز به صورت مفرده و غیرمرکب بپردازند.

 بر اساس گزارش‌های مختلف و همچنین بازدید‌های میدانی کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، متاسفانه مالکین و شاغلین بعضی از عطاری‌ها به انجام اموراتی غیر از وظایف قانونی خود و مداخله در حوزه درمانی همچون تشخیص و درمان بیماری‌ها و مشاوره و اعمال یداوی مثل حجامت، زالو درمانی و اقدامات تشخیصی مثل عنبیه شناسی، زبان شناسی و تبلیغ آن در فضای مجازی مبادرت می‌کنند.

برخورد قانونی با متخلفان این حوزه را مورد تاکید است.

هرگونه عدول از وظایف مورد اشاره، ممنوع و غیرمجاز بوده و نصب هرگونه بنر، آگهی و تبلیغات مبنی بر ارائه مشاوره و درمان بیماری‌ها خلاف مقررات است و در صورت وصول گزارشات مردمی و مشاهده و مراجعه کارشناسان این معاونت، با توجه به تذکرات مکرر و مکاتبات پیشین، مراتب و موارد بدون تذکر و احضار قبلی و بلافاصله از طریق مجاری قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی شهرستان جهت هرگونه اقدام حقوقی و قضایی منعکس خواهد شد.

 استفاده از عناوین دکتر، پزشک و سایر عناوین دانشگاهی بدون داشتن مدارک تحصیلی معتبر و تایید شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در فضای مجازی و واقعی  ممنوع است.

این گونه اقدامات به عنوان جعل عنوان و سوء استفاده، به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

 دوره‌های طی شده و گواهی‌های صادره در خصوص دوره‌های کوتاه مدت طب سنتی قبل از الصاق در محل کار و گذاشتن در معرض دید عموم باید به تایید مدیریت طب سنتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برسد.

در غیر این صورت، موارد غیرقانونی و غیرمجاز تلقی می‌شود و اقدام قانونی متناسب صورت خواهد گرفت.

 همراهی مردم و اتحادیه‌های صنفی در اجرای قانون ضروری است.

ممنوعیت مداخلات درمانی و تشخیصی و اعمال یداوی از سوی عطاری‌ها به اتحادیه آجیل و خشکبار فروشان و عطاران تبریز اعلام شده است و انتظار داریم این اتحادیه همکاری‌های شایسته‌ای را در این راستا داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.