سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامت بیش از ۲۴۶ هزار مسافر در مراکز اقامتی اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از اقامت بیش از ۲۴۶ هزار نفر در هتل‌ها و اقامتگاه‌های قانونی این استان در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۱ خبرداد.

نادر فلاحی گفت: اقامت این تعداد مسافر و گردشگر نسبت به پارسال ۱۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل می گوید: در تعطیلات نوروز امسال میزان ماندگاری مسافران از ۲۴ ساعت به سه روز افزایش یافت.

به گفته او، در این مدت ۹۱۷ هزار تردد خودرویی در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شد که نسبت به پارسال بیش از ۱۲ هزار تردد افزایش دارد.

فلاحی گفت: موزه‌‎ها و اماکن تاریخی استان امسال مورد توجه گردشگران قرار گرفت و ۱۹ هزار و ۱۸۶ نفر از هموطنان از این جاذبه‌های گردشگری بازدید کردند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا  ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.