سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی مطرح کرد

شعار سال سرفصل تمام استراتژی‌ها و اقدامات اجرایی باشد

معاون استانداری فارس بر نحوه اداره سازمان همیاری شهرداری‌ها مطابق با فضای جدید و اهداف دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: شعار سال باید سرفصل تمام استراتژی‌ها و اقدامات اجرایی باشد.

محمود رضایی در جمع هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌ها و شهرداران فارس از خدمات مدیران شهری استان در ایام نوروز تقدیر کرد و گفت: امسال با عنوان «تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان» نامگذاری شده که قطعا شهرداران با ارائه خدمات در فضای شهرها، در بحث تولید و اشتغال اثر گذار بوده و اقدامات آن‌ها در حوزه‌های مذکور می‌تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی کمک کند؛ علاوه بر این، اقدامات دانش بنیان مدیران شهری، بهره وری را در شهرداری‌ها افزایش داده و به تحقق شعار سال کمک خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در خصوص عملکرد مجموعه سازمان همیاری شهرداری‌ها و موضوعات موجود در اساس نامه سازمان، گفت: شعار سال باید سرفصل تمام اقدامات اجرایی در تمام حوزه‌ها قرار گیرد؛ استراتژی‌ها و برنامه‌ها در نحوه اداره سازمان همیاری نیز باید با توجه به فضای جدید و در راستای تحقق شعار امسال و اهداف دولت سیزدهم تعریف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین بر ضرورت چابک سازی و عملکرد حرفه‌ای سازمان همیاری شهرداری‌ها برای حصول نتایج بهتر بر اساس پیش نیاز‌های لازم و ارتقای سازمان و ایفای نقش این مجموعه در مقیاس وسیع‌تر تاکید کرد.

رضایی گفت: آنچه توسط هیئت مدیره و ارکان سازمان دنبال می‌شود باید برگرفته از ذائقه و تفکر تمام سهامداران این مجموعه باشد، چرا که در نهایت با تمام منافع سهامداران تامین شود.

او گفت: اصل شفاف سازی سرلوحه تمام اقدامات سازمان همیاری شهرداری‌ها طی چند سال اخیر بوده و تمام تلاش این سازمان در راستای ایجاد شفافیت و کاهش هزینه‌های زائد بوده است و بررسی نقطه‌ای و واکاوی جزییات کارکرد سازمان طی این مدت، گواه شفافیت عملکرد آن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: عدم شفافیت نمره نهایی هر مجموعه و بنگاه اقتصادی را تنزل خواهد داد و تمام فعالیت‌های سازمان همیاری با هر گروه و در هر زمینه‌ای به دور از کوچکترین ابهام و بر پایه شفافیت انجام شده است.

رضایی گفت: در طول سال‌های اخیر از اقداماتی مانند واگذاری و فروش املاک سازمان برای اداره آن امتناع شده است و بحث محاسبه ارزش سهام سازمان و وارد کردن شهرداری‌های جدید به موضوعات مرتبط با آن‌ها و استفاده حداکثری از توان تمام شهرداران و افزایش تعلق خاطر آن‌ها نسبت به سازمان از جمله موضوعاتی بوده‌اند که برای تحقق آن‌ها تلاش شده است.

او به موضوع ممنوعیت واردات ماشین آلات مورد نیاز برای اقدامات عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌ها طی یکی دو سال اخیر اشاره کرد.

رضایی گفت: در بحث ساماندهی ماشین آلات و تجهیزات به عنوان یکی از منابع مهم درآمد سازمان چند فضای کاری جدید در زمینه‌های گردشگری، صنعت و معدن ایجاد شده و پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: اساس نامه سازمان و محتویات آن، ما را برای انجام تمام اقدامات لازم رهنمود می‌کند و هر کدام از شهرداری‌ها در حوزه خدمات فنی و مهندس ظرفیت، توان و بودجه خاصی را دارا هستند، اما در سازمان همیاری شهرداری‌ها این ظرفیت مشتمل بر خدمات فنی و مهندسی در حوزه عمرانی، تکنولوژی‌های جدید مرتبط با خدمات شهری و نیز امکانات مالی، با شرایط خاص و مطلوب به شکل متراکم تجمیع شده است.

رضایی به ضرورت ورود سازمان همیاری شهرداری‌ها در زمینه آموزش به شهرداران مطابق با اساس نامه سازمان و بر اساس وظایف پیچیده شهرداران تاکید کرد و گفت: بخشی از اقدامات عمرانی از توان شهرداری‌ها به شکل واحد خارج بوده و در گستره ظرفیت‌های سازمان قابل اجرا است.

او از جمله این پروژه‌های صنعتی به وجود معدن دولومیت منحصر به فردی در جنوب استان اشاره و گفت: باید شرایط باز شدن فضای این معدن و استفاده از ظرفیت قابل توجه آن فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه به تصویب بودجه‌ای در مجلس برای انجام امور مرتبط با شهرداری‌ها و خرید ادوات مورد نیاز آن‌ها اشاره کرد.

او گفت: از جمله موارد هزینه کرد بودجه مذکور خرید ماشین آلات سنگین مورد نیاز شهرداری‌ها است؛ شهرداران هم به صورت مستقل و هم به صورت تجمیعی با سازمان همیاری می‌توانند از این شرایط و بودجه در راستای تسهیل و بهبود عملکرد و تقویت ناوگان ماشین آلات سنگین خود از این بودجه بهره برده و از آن استفاده کنند.

رضایی گفت: برآورد ما این است که بسیاری از شهرداری‌ها از در اختیار نداشتن ماشین آلان سنگین برای اجرای پروژه‌های عمرانی در مضیقه و رنج هستند و تامین این ماشین‌ها می‌تواند در بهبود عملکرد آنان کارساز باشد.

او  گفت: مراکز دفن زباله‌های بهداشتی با تعداد شهرداری‌های موجود در استان متناسب نبوده و از این حیث در نظر گرفتن رقمی قابل توجه در سال بودجه ۱۴۰۱ برای ساماندهی این پسماند‌ها می‌تواند برای شهرداری‌ها و سازمان همیاری گره گشا باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه به طرح نهضت ملی مسکن و نقش سازمان همیاری در روند اجرای این طرح اشاره کرد.

به گفته رضایی، برای تامین زیر ساخت‌های این طرح بودجه‌ای معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است؛ شهرداری‌ها می‌توانند به عنوان یکی از سیستم‌ها، بهترین کارکرد برای ایجاد زیر ساخت‌ها در محل‌های اجرای پروژه را داشته باشند و از این حیث در تحقق اهداف این طرح مشارکت کنند.

رضایی همچنین از ایجاد نظام بازآفرینی شهر‌ها در شهرداری‌ها به عنوان قانون خبر داد و گفت: این ساختار تاکنون توسط دستگاه‌هایی مانند راه و شهرسازی و یا شرکت‌های عمران و به سازی اجرایی بوده است با ورود این سیستم به شهرداری‌ها و شکل گیری آن، یک فضای کاری جدید به دامنه وظایف و فعالیت‌های شهرداری‌ها به ویژه شهرداری بافت‌های فرسوده اضافه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.