سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشفی:

تولیدات شرکت‌های دانش بنیان صادراتی شود

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه نامگذاری امسال، لازم است تولیدات شرکت‌های دانش بنیان صادراتی شود و این شرکت‌ها در زنجیره ارزش بین‌المللی قرار بگیرند.

کیوان کاشفی با اشاره به حساسیت ویژه مقام معظم رهبری به عرصه تولیدات دانش بنیان و نگاه متفاوت ایشان به حوزه علم و دانش، گفت : نامگذاری امسال با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین راه را برای همه روشن کرد تا هر بخش و دستگاهی مسیر خود را برای توجه به عرصه دانش بنیان مشخص کند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین کار یکساله نیست، بلکه شروعی برای یک مسیر چند ساله و بستری برای حرکت سریع‌تر در حوزه علم و دانش است.

از راهکار‌هایی که برای تحقق نامگذاری امسال باید به آن توجه شود اولین گام هم افزایی و هم راستایی بین دستگاه‌های متولی عرصه دانش بنیان و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای است.

 تعیین دستورالعمل لازم برای تحقق این نامگذاری، انجام برخی اقدامات برون مرزی، تشکل سازی و... را از دیگر راهکار‌ها برای تحقق شعار امسال است با همکاری بخش‌های مختلف تا پایان سال اقدامات ویژه‌ای در عرصه دانش بنیان در کشور شکل می گیرد.

ظرفیت‌های خوبی کرمانشاه در حوزه دانش بنیان دارد برای استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند همراهی همه نهاد‌ها و متولیان امر هستیم و اتاق بازرگانی هم در این بین نقش تسهیل گری و هماهنگ کننده دارد.

هفت راهبرد اصلی از سوی اتاق کرمانشاه برای تحقق شعار سال تدوین شده یکی از مهمترین این راهبرد‌ها تمرکز بر صادراتی کردن تولیدات شرکت‌های دانش بنیان و ورود آن‌ها به زنجیره ارزش بین‌المللی است.

حضور شرکت‌های دانش بنیان در رویداد‌های برجسته فناوری دنیا لازم است که دید تازه‌ای برای فعالیت به این شرکت‌ها می‌دهد و اتاق کرمانشاه تلاش می‌کند زمینه فعالیت‌های بین‌المللی این شرکت‌ها را فراهم کند.

 برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی حوزه دانش‌بنیان با همکاری دانشگاه‌های استان از دیگر راهبرد‌های تعریف شده برای تحقق نامگذاری شعار سال است.

مرکز شتابدهی صادرات در اتاق کرمانشاه ایجاد می شود امیدواریم بتوانیم به سمت دانش بنیان کردن این مرکز با همکاری پارک علم و فناوری پیش برویم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.