سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنها فرودگاه کردستان بدون پرواز

فرودگاه سنندج به عنوان تنها فرودگاه کردستان در حال حاضر تمامی پروازهای آن لغو شده و علت تعطیلی هم اعلام شده اما سؤال اینجاست که چرا مسئولان استانی این مشکل را حل نمی‌کنند.

پرواز‌های فرودگاه سنندج بهمن ماه سال گذشته به خاطر اختلاف بین ایرلاین‌ها با هندلینگ زمینی و عدم رغبت شرکت‌های هواپیمایی از برقراری پرواز‌ها ۴۸ روز تعطیل و پس از پیگیری‌های مکرر برای چند روز کوتاه از سرگرفته شد و مجدداً از ۲۲ اسفندماه  تعطیل شده است.

امیر عباس نظری زاده گفت: این فرودگاه از نظر دشواری عملیات نشست و برخاست در رده ۵ فرودگاه اول دشوار کشور قرار دارد، لذا به دلیل این مشکل شرکت‌های هواپیمایی غالباً با ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت هواپیما اقدام به تردد در این فرودگاه می‌کنند که این خود صرفه اقتصادی تردد در این مسیر را کاهش می‌دهد.

او می گوید: به دلیل کوهستانی بودن فرودگاه سنندج از نظر عملیاتی تنها هواپیما‌های خاصی قادر به نشست و برخاست در این فرودگاه هستند که به دلیل کمبود این نوع از ناوگان و هزینه بالای نگهداری، این موضوع نیز صرفه اقتصادی برای شرکت‌های هواپیمایی ندارد و انگیزه اقتصادی از این مسیر ساقط می‌شود.

نظری زاده گفت: به دلیل اقتصادی نبودن مسیر سنندج برای شرکت‌های هواپیمایی به‌ویژه بخش خصوصی برقراری پرواز‌های این شرکت‌ها غالباً نیازمند ارائه مشوق‌هایی از سویی نهاد تسهیلگر یعنی سازمان هواپیمایی کشوری و یا مقاصد پروازی استانی است.

به گفته او چانه‌زنی و مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی دارنده ناوگان متناسب با شرایط استان و نیز الزام سازمان هواپیمایی کشوری می‌تواند راه حل کوتاه مدت باشد، اما راه حل بلند مدت خرید هواپیما، تأسیس شرکت‌های هواپیمایی برد متوسط یا تاکسی هوایی، مشارکت در سرمایه‌گذاری با شرکت‌های هواپیمایی و سایر طرح‌های استراتژیک است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که شمار زیادی از شهروندان درخواست از سر گیری پروازها را دارند و همه مخاطبان می‌دانند که رفع مشکل پروازهای فرودگاه سنندج، «پیگیری ویژه مسئولان استانی تا حصول نتیجه» را می‌طلبد اما از آنجا که وعده استاندار که اسفندماه سال گذشته برای رفع این مشکل تا قبل از پایان سال به مردم داد و تحقق نیافت و نمایندگان مردم شهرستان‌های سنندج در مجلس نیز جز طرح مشکلات و مصاحبه‌های بدون ضمانت اجرایی، همچنان نظاره‌گر هستند، امیدی نیست؛ از وزیر راه و مسئولان سازمان هواپیمایی کشور انتظار می‌رود که این موضوع را رفع کنند تا تداوم این وضعیت، بیش از این منجر به نارضایتی مردم نشود. همچنان نظاره‌گر هستند، امیدی نیست؛ از وزیر راه و مسئولان سازمان هواپیمایی کشور انتظار می‌رود که این موضوع را رفع کنند تا تداوم این وضعیت، بیش از این منجر به نارضایتی مردم نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.