سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از ۲۰۰ بیمار جدید دیالیزی در همدان

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: سال گذشته ۲۳۱ بیمار جدید دیالیزی به جمع بیماران کلیوی استان افزوده شده است.

ابوالفتح میرزایی گفت: با فروکش کردن بیماری کرونا و برداشته شدن محدودیت‌ها، وضعیت اعمال جراحی پیوند کلیه به حالت قبل از کرونا نزدیک شده است.

بخش پیوند کلیه بیمارستان شهید بهشتی همدان به خاطر کرونا دو سال تعطیل بود ودر سال گذشته فقط دو مورد پیوند در همدان انجام شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی همدان در ادامه گفت: پارسال ۲۵ مورد عمل پیوند کلیه برای بیماران همدان انجام شده و دو مورد از اعمال پیوند در همدان انجام شده و مابقی بیماران به تهران اعزام شده‌اند.

میرزایی گفت: کلیه اهدایی ۹ مورد از بیماران اهدایی مربوط به بیماران مرگ مغزی بوده، یک مورد اهدا از مادر به فرزند بوده و ۱۵ مورد هم از فرد زنده غریبه در قبال دریافت پاداش بوده است.

او گفت: در سال‌های قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از ۵۰ مورد عمل پیوند کلیه در بیمارستان شهید بهشتی همدان انجام می‌شد و اکنون هم آمادگی انجام حداقل یک عمل پیوند در هر هفته وجود دارد.

او گفت: نخستین عمل پیوند کلیه امسال در طول چند روز آینده انجام می‌شود همچنین بیش از ۳۰ بیمار در اولویت پیوند قرار دارند.

میرزایی گفت: میانگین سنی بیماران نیازمند پیوند بین ۲۰ تا ۴۰ سال است، اما در این میان بیماران کمتر از ۲۰ سال و بالای ۵۰ سال هم وجود دارد.

او گفت: در حال حاضر ۶۰۵ بیمار همو دیالیزی، ۱۱ بیمار دیالیز در منزل و ۱۱۷ بیمار دچار نارسایی کلیه که در آستانه دیالیز هستند در استان ما وجود دارد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت:۵۴۴ بیمار پیوندی هم تحت مراقبت‌های درمانی هستند و در زمینه تامین دارو این دسته از بیماران مشکلی وجود ندارد، اما بیماران از افزایش قیمت دارو‌ها گلایه‌مند هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.