رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی همدان گفت: ۴۶ نفر در استان همدان در صف پیوند کلیه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-ابوالفتح میرزایی گفت: تعداد واحد‌های دیالیزی در همدان افزایش یافته و بیمارستان آتیه نیز بخش دیالیز دارد و بیماران این بیمارستان نیز در صورت نیاز در داخل همان بیمارستان دیالیز می‌شوند.

از ابتدای سال تا کنون ۲۲ مورد پیوند کلیه برای همدانی‌ها انجام شده که ۲۱ مورد در تهران و یک مورد نیز در همدان انجام شده و از مجموع ۲۲ نفر نیز ۹ پیوند از مرگ مغزی انجام شده است.

او گفت: موضوع قدیمی بودن برخی دستگاه‌های دیالیزی تنها مختص همدان نبوده و تمامی استان‌ها دستگاه‌هایی دارند که با تعمیر در حال ارائه خدمات بوده که امیدواریم دستگاه‌های جدید جایگزین دستگاه‌های قدیمی شوند.

او گفت: تا کنون یک مورد پیوند کلیه در همدان انجام شده که امیدواریم سایر پیوند‌ها نیز در استان انجام شود تا نیازی به تهران نداشته باشیم.

او در ادامه گفت: سیاست دولت این است که اعضای بدن فرد مرگ مغزی در مکانی انجام شود که بتوان از سایر اندام‌های مرگ‌های مغزی برای پیوند استفاده کرد.

میرزایی گفت: در همدان تنها پیوند کلیه انجام می‌شود که امیدواریم سایر پیوند‌ها نیز در استان انجام و هزینه رفت و آمد و سایر موارد کاسته شود چرا که از نظر تجهیزات انجام پیوند وضعیت مطلوبی داریم.
انتهای پیام/ج

برچسب ها: انجمن کلیه ، پیوند ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.