سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست:

هیچ طرحی بدون پیوست زیست محیطی آغاز نمی‌شود

معاون سازمان محیط زیست گفت: دولت، سازمان برنامه و بودجه را مکلف به پرداخت اعتبار به طرح‌های دارای مجوز زیست محیطی کرده است.

اصغر دانشیان  روز سه‌شنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان همدان،  گفت: دولت گذشته طرح‌های بدون پیوست زیست محیطی زیادی را آغاز کرده، اما در این دولت اجازه این کار داده نشده است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح پتروشیمی توسط یکی از مسئولان ارشد در مازندران کلنگ زده شد، اما به علت مشکلات زیست محیطی و نزدیکی محل اجرای این طرح به تالاب، عملیات اجرایی این طرح متوقف شد.

او گفت: محیط زیست از مظلوم‌ترین دستگاه‌های اجرایی است و  بی توجهی به محیط زیست  به مثابه توجه نکردن به زندگی افراد است.

به گفته دانشیان میلیارد‌ها تومان از بیت المال برای اجرای طرح بدون پیوست زیست محیطی هزینه شده و پس از انجام ۹۰ درصد طرح، به فکر دریافت مجوز از محیط زیست می‌افتادند در حالیکه پیش از اجرای طرح باید برای دریافت مجوز محیط زیست اقدام شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بی توجهی به مولفه‌های زیست محیطی در اجرای مسیر طالقان به تنکابن، فاجعه‌ای بزرگ بود که خسارت جبران ناپذیری به درختان این مسیر و حیات وحش وارد کرد.

دانشیان گفت: مدیریت نادرست پسماند مهمترین مشکل محیط زیست است که باید برای آن تدبیر اساسی اندیشید در غیر این صورت حتی ساکنان استان‌های شمالی هم نمی‌توانند در این محل زندگی کنند.

او گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ۱۴۵ شهید را در راه حفظ این نعمت خدادی تقدیم کرده است.

 در این مراسم با تقدیر از خدمات«محسن جعفری نژاد بسطامی»، مریم محمدی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان همدان معرفی شد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.