سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محیط زیست و صنعت از ارکان اصلی توسعه به شمار می‌روند

معاون استاندار همدان گفت: همراهی و هماهنگی صنعت با محیط زیست موجب توسعه استان می‌شود.

فرزاد تیموری  گفت: محیط زیست و صنعت از ارکان اصلی توسعه به شمار می‌روند که همراهی و هماهنگی آن‌ها منجر به توسعه و پیشرفت استان می‌شود.

 او روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان همدان، گفت: هم اینک تعامل، هفکری و همراهی خوبی را بین حوزه صنعت و فعالان صنعتی با محیط زیست استان شاهد هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: موضوع محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است که برهمین است باید نگاهی جدی به ملاحظات زیست محیطی در اجرای طرح‌ها داشت.

تیموری گفت: هر صنعتی که ایجاد می‌شود ارتباط مستقیمی با محیط زیست و قوانین مربوط به آن دارد به نحوی که در صورت عملکرد سختگیرانه محیط زیست، توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان همدان نیز دراین آیین گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سیستم آموزشی در ۲ سال گذشته، این مجموعه حضور فعالی در زمینه نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست داشت.

محسن جعفری نژاد بسطامی گفت: امروزه محیط زیست دیگر یک مساله تجملاتی نیست.

او گفت:  راه اندازی ایستگاه‌های پایش هوا یکی از دغدغه‌های مهم مردم همدان بود که با اقدامات موثر این دغدغه رفع شد.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: رشد ۶۰ درصدی اعتبارات عمرانی محیط زیست استان همدان، تأمین اعتبار مورد نیاز برای مقابله با خشکسالی و تدابیر لازم برای مواجهه با بیماری آنفلوانزای پرندگان را از اقدامات موثر انجام شده در سال‌های اخیر برشمرد.

 جعفری نژاد بسطامی گفت: موضوع تالاب آق‌گل ملایر و طرح مدیریت آن برای مجموعه محیط زیست استان همدان بسیار با اهمیت بود که طرح آن در گام نخست به صورت کلی به تصویب رسیده است.

در این آیین با تقدیر از خدمات "محسن جعفری نژاد بسطامی"، مریم محمدی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان همدان معرفی شد.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع بوده که تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.