سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۷ نفر تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در شهرستان کرمانشاه/ غرق شدن جوان ۲۰ ساله در سد تیتان

کشف ۱۶ تن لوبیا قاچاق، غرق شدن جوان ۲۰ ساله در سد تیتان و کشف ۱۵ کیلوگرم ماده مخدر گل در شهرستان‌های قصرشیرین و صحنه و فوت ۶۸ درصدی در بزرگراه ها عنوان مهمترین خبر‌های پلیسی کرمانشاه در پانزدهمین روز فروردین ۱۴۰۱ است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : پارسال ۹۷ نفر تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در شهرستان مرکز استان داشتیم که ۶۸ درصد آن مربوط به شبکه بزرگراهی استان بوده است.

محمد حیدری گفت : زمانی که بحث از ترافیک است دو کلید واژه ایمنی ترافیک و دیگری انضباط ترافیک در ذهن نقش می‌گیرد.

حدود ۶۷۰ هزار خودرو با پلاک بومی در استان داریم که از این مجموع ۷۰ درصد مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

زمانی که زیر ساخت‌ها را در کنار این تعداد وسیله با توجه به تعداد حجم تردد روزانه، مقایسه می‌کنیم. مشاهده می‌شود که با هم همخوانی ندارد.

بعضی از مشکلات تردد به نواقص زیر ساختی برمی‌گردد برخی به رفتار کاربران ترافیک و رانندگان خودرو‌ها که در هر مسیری پارک می‌کنند که سبب ترافیک، گره ترافیکی و... در طول مسیر می‌شود.

موضوعات ترافیک کرمانشاه با دیدگاه سنتی مدیریت نمی‌شود باید به دنبال استفاده از سامانه‌های هوشمند باشیم که در این خصوص با توجه به مشکلات، شهرداری ورود پیدا کرده و سه دستگاه خودرو مکانیزه ثبت تخلفات برای استان آماده کرده است.

این خودرو‌ها در معابری که بیشترین گره ترافیکی را دارند در حال ترددد هستند و پارک‌های دوبله و تخلفات، صورت آنلاین مشخصات خودرو را ثبت و بعد از بررسی و مطابقت شماره، پیامک برای مالک وسیله در کمتر از سه دقیقه ارسال می‌شود، البته پارکینگ‌های کرمانشاه هم جوابگوی تعداد وسایل نقلیه که در سطح معابر در حال تردد هستند، نیستند.

در بحث ایمنی ترافیک یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بررسی میزان تصادفات و تعداد تلفات است. پارسال ۹۷ نفر تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در شهرستان مرکز استان داشتیم که ۶۸ درصد آن مربوط به شبکه بزرگراهی استان بوده است.

سرعت‌های غیرمجاز ارتباط مستقیمی با تصادفات دارند، همکاران در قالب تیم سیار در طول شبکه بزرگراهی مستقر هستند، ولی نیاز به نصب سامانه هوشمند داریم که در این راستا بزودی تعداد ۱۷ دستگاه دوربین ثابت برای شبکه بزرگراهی استان نصب خواهد شد که تأثیر چشمگیری در کاهش تصادفات خواهد داشت.

وجود کامیون حامل بار قاچاق در پایانه مرزی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان مبنی بر حضور یک کامیون حامل بار قاچاق در پایانه مرزی "پرویزخان"، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

جاویدان گفت : ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی کامیون مورد نظر که در حال خالی کردن بار به یک کامیون عراقی بود، شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

در بازرسی‌های انجام شده ۱۶ تن لوبیا قاچاق که به شکل ماهرانه‌ای زیر بار کدو جاساز شده بود، کشف شد.

صادرات لوبیا ممنوع است ارزش محموله قاچاق کشف شده طبق نظر کارشناسان هشت میلیارد ریال است.

یک نفر در این راستا دستگیر و به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم معرفی شد کشفیات قاچاق سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ حدود ۲۸ درصد در استان رشد داشته است.

غرق شدن جوان ۲۰ ساله در سراب تیتان قصرشیرین

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: جوان ۲۰ ساله‌ای که برای شنا وارد سراب تیتان در حد فاصل قصرشیرین و گیلانغرب شده بود به علت آشنا نبودن با فنون این کار جان خود را از دست داد.

محمد محمدی گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد غرق شدگی در سراب تیتان حد فاصل قصرشیرین و گیلانغرب، تیمی از ماموران به سرعت در محل حاضر شدند.

ماموران پس از حضور و در تحقیقات ابتدایی دریافتند که جوان ۲۰ ساله‌ای به نام "پدرام" جهت شنا کردن به سراب مراجعه کرده، اما به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا متاسفانه غرق شده و جان خود را از دست داده است.

کشف ۱۵ کیلوگرم گل در صحنه

فرمانده انتظامی صحنه از کشف ۱۵ کیلوگرم ماده مخدر گل در این شهرستانبا تلاش ماموران پلیس خبر داد.

منوچهر رضایی گفت: پس از اطلاع ماموران انتظامی صحنه از وجود مقدار قابل توجهی مواد مخدر در حاشیه شهر، تیمی از ماموران به محل اعزام شدند.

در بازرسی‌های انجام گرفته ۱۵ کیلوگرم ماده مخدر گل که زیر پلی در یکی از جاده‌های فرعی بسته بندی شده بود، کشف شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.