سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف خودروی حامل ۴۵۰ کیلوگرم ماهی در کارون

رئیس اداره دامپزشکی کارون از توقیف یک دستگاه خودروی حامل ۴۵۰ کیلوگرم ماهی در این شهرستان خبر داد.

آقای علیدادی گفت: با توجه به اینکه فرآورده‌های خام دامی نیازمند حمل و جابجایی با خودرو‌های دارای مجوز حمل قرنطینه‌ای بهداشتی هستند، خودروی توقیفی به دستگاه قضا معرفی شد.

او می‌گوید: خودرو‌های دوره گرد نمی‌توانند امکانات مورد نیاز برای حمل و نقل و نگهداری ماهی را فراهم کنند، از این رو احتمال فساد ماهی به شدت افزایش می‌یابد و این موضوع می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بینداز.

به گفته رئیس اداره دامپزشکی کارون دست فروشان ماهی، گاهی برای فروش محصولات خود چند روز در معابر عمومی تردد می‌کنند و از آنجایی که مدت زمان کمی از تاریخ انقضای ماهی‌ها باقی مانده است، احتمال اینکه ماهی فاسد به دست مشتری برسد، بسیار بالا است.

این مقام مسئول گفت:  لزج نبودن، پولک داشتن، رنگ صورتی شفاف آبشش ها، بدن سخت و قابل ارتجاع و چشم‌های محدب نشان از تازه بودن و سلامت ماهی است و شهروندان حین خرید و یا مصرف می‌توانند آن را تشخیص دهند.

به گفته علیدادی ماهی تازه باید در دمای صفر تا ۴+ درجه سانتیگراد در یخچال و ماهی منجمد در دمای منفی ۱۸ درجه سانتیگراد نگهداری و عرضه شود و هر گونه عرضه خارج از این زمینه ممنوع است.

رئیس اداره دامپزشکی کارون از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی کارون اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.