سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سئول در پاسخ به خواهر رهبر کره شمالی، کاهش تنش را خواستار شد

پس از اظهارات خواهر رهبر کره شمالی علیه وزیر دفاع کره جنوبی، سئول، پیونگ یانگ را به مخالفت با لفاظی‌ها و اقدامات تشدید کننده ترغیب کرد.

به گزارش یونهاپ، لی جونگ جو، سخنگوی وزارت امور بین  دو کره‌، امروز (دوشنبه) گفت: وزارت اتحاد به وضوح خاطرنشان می‌کند که کره شمالی در هر صورت نباید تنش بیشتری در شبه جزیره کره ایجاد کند.

با وجود یک سری اظهارات تند مقام کره شمالی در آخر هفته، طبق گزارش ها، دو طرف در ساعت ۹ صبح دوشنبه از طریق دفتر ارتباط بین دو کره‌ تماس تلفنی داشتند.

روز یکشنبه، کیم یو جونگ، که مشاور کلیدی برادرش کیم جونگ اون و عضو کمیسیون امور دولتی کره شمالی است، وزیر دفاع کره جنوبی، سو ووک را به عنوان یک آدم بی‌عقل و دیوانه رویارویی مورد انتقاد قرار داد. او همچنین به سئول هشدار داد که ممکن است به دلیل اظهارات بی پروا سو، با تهدید جدی روبه رو شود.

در اظهاراتی جداگانه، دبیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره نیز روز یکشنبه در واکنش به این اظهارات گفت کره شمالی در صورت دست زدن کره جنوبی به اقدام نظامی خطرناک نظیر یک حمله پیش دستانه، با بی رحمی همه نیروی نظامی خود را به سمت نابودی اهداف اصلی در سئول و نیز ارتش کره جنوبی هدایت خواهد کرد.

وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه درباره آمادگی نظامی سئول در بحبوحه تحریکات اخیر پیونگ یانگ صحبت کرد و گفت کشورش می‌تواند با دقت و سرعت به هر هدفی در شمال حمله کند. وی همچنین به توانایی کره جنوبی برای انجام حملات دقیق به منشاء هر حمله و امکانات فرماندهی و پشتیبانی آن اشاره کرد.

کره شمالی در روز‌های اخیر پیشرفته‌ترین موشک بالستیک دور برد خود را با موفقیت آزمایش کرد. آمریکا به آزمایش موفقیت آمیز این موشک واکنش نشان داد و آن را تهدیدی جدی برای صلح جهانی عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.