سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم به صورت شفاف در جریان مشکلات قرار بگیرند

تولیت آستان حضرت معصومه (س) گفت: مسئولان باید شفاف صحبت کنند و مشکلات را با مردم در میان بگذارند تا آنان علت رفتار مسئولان را بدانند و در این صورت اتهام نمی‌زنند و همراهی می‌کنند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دنبال رضای خدا بودند و خدا هم دل‌های مردم را به سمت ایشان متمایل کرد،گفت: امام با مردم شفاف صحبت می‌کردند و مشکلات را با آنان در میان می‌گذاشتند، زیرا اگر شفافیت نباشد انسان در مظان شبهات و اتهامات قرار می‌گیرد و اگر با مردم شفاف باشیم مردم همراه می‌شوند.

 تولیت آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به پروژه منوریل قم که بدون مشورت اجرا شد و الان برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: مسئولان باید با مردم شفاف صحبت کنند و مشکلات را با مردم در میان بگذارند تا مردم علت رفتار مسئولان را بدانند و در این صورت نسبت به مسئولان اتهام نمی‌زنند و همراهی می‌کنند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه حرم مطهر حضرت معصومه (س) را باید به عنوان مرکز شهر قم در برنامه‌های خود ببینیم، گفت: اگر کاری برای مرکز شهر انجام شود هم باعث رضایتمندی حضرت معصومه (س) می‌شود و هم رضایت مردم را به دنبال دارد بنابراین ساخت و ساز‌های اطراف حرم باید متناسب با این مکان مقدس باشد.

 تولیت آستان حضرت معصومه (س)  با بیان اینکه طرح‌های توسعه اطراف حرم نباید به گونه‌ای باشد که جلوی دید گنبد گرفته شود، گفت: گنبد وسیله‌ای برای ذکر خدا است و نباید جلوی نمای آن گرفته شود.

آیت الله سعیدی گفت: ما اول باید برای رضای خدا کار کنیم و بعد ببینیم که صلاح شهر و مردم در چیست و آن را انجام دهیم و اگر کاری اشتباه است آن را ادامه ندهیم و با مردم در میان بگذاریم.

 تولیت آستان حضرت معصومه (س) گفت: فردی که دنبال جلب رضای الهی باشد خدا مردم را از او راضی می‌کند، ولی اگر دنبال رضایت مردم باشد در نهایت مردم هم از او راضی نخواهند شد.

شهردار قم نیز با اشاره به اینکه سال دوم برنامه عملیاتی قم ۱۴۰۴ را پیگیری می‌کنیم گفت: ۱۷ طرح در حال اجرا در مناطق مختلف شهر وجود دارد که اولویت شهرداری، تکمیل آن‌ها می‌باشد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه بودجه شهرداری امسال حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال تصویب شده گفت: سال گذشته بودجه شهرداری ۳۶ هزار میلیارد ریال بوده که بالای ۹۰ درصد بودجه تحقق یافته، در حالی که در برنامه‌ریزی‌ها، تحقق برنامه‌ها، زیر ۵۰ درصد صورت می‌گیرد.

شهردار قم گفت: مرحله پنجم محور عمار یاسر و تونل غدیر، تونل و بلوار جمهوری اسلامی در منطقه دو تقاطع غیرهمسطح نماز و دسترسی‌های تقاطع شهید حکیم از جمله طرح‌های در حال اجرا می‌باشد.

شهردار قم بابیان اینکه مرحله نخست خط یک مترو قم نیز آماده انجام تست گرم است گفت: قرار بود واگن از تهران قرض بگیریم، که برغم دستور شهردار تهران با موانعی مواجه شده که در حال بحث و گفتگو هستیم.

سقائیان نژاد از پیگیری طرح‌های اطراف حرم در ستاد بازآفرینی خبر داد وگفت: از دیگر طرح‌های مهم امسال شهرداری قم آسفالت معابر است که یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این کار بودجه گذاشته‌شده، که در رضایت‌مندی مردم نقش موثری دارد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: عمر ناوگان حمل‌ونقل شهر قم دو سال بوده در شرایطی که در بسیاری از کلان‌شهر‌ها این رقم بالای ۱۰ سال است و همچنین پیش از آغاز سال نیز یکهزار میلیارد ریال اوراق توافق شده که برای مباحث حمل‌ونقل عمومی و نوسازی ناوگان فرسوده در نظر گرفته‌شده است تا شاخص‌های شهر در این زمینه ارتقا یابد.

شهردار قم با اشاره به اینکه ۶ هزار میلیارد ریال اوراق برای قطار شهری در نظر گرفته‌شده است، گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به استان، چند طرح مطرح بود که یکی از آن‌ها بست شرقی حرم و تعیین تکلیف ستون‌های احداث‌شده مقابل حرم مطهر توسط وزارت راه و شهرسازی بود که قرار شد ستون‌ها تخریب شوند و ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث این قسمت در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد.

شهردار قم از انجام مطالعه‌ها برای آغاز عملیات احداث پارکینگ شرقی با ظرفیت یک هزار و ۶۰۰ خودرو خبر داد و گفت: طرح جدید محله و امامزادگان چهل‌اختران نیز به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در دست اقدام و ۱۰۰ میلیارد ریال بودجه توسط دولت برای این طرح اختصاص‌یافته است.

سقائیان نژاد با تاکید بر اینکه تشکیلات شهرداری از انسجام و اقتدار لازم برخوردار است گفت: در موضوع کادرسازی نیز باید گفت ۱۴ تَن از معاونان و مدیران شهرداری قم قبل از سال جدید برای پُست‌های حساس در کشور و استان مامور شدند که این موضوع گواهی بر اهمیت پرورش نیروی انسانی و کادرسازی در شهرداری قم است.

شهردار قم گفت: موضوع بعدی که در سفر رئیس‌جمهور به قم پیگیری شد، برچیده شدن هفت کیلومتر ریل‌های متروکه در شهر است، که برای این موضوع نیز جلسه‌هایی در حال برگزاری است که مجموعه مدیریت استان متولی آن است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه تمام مجموعه‌های شهرداری برای میزبانی از زائران نیمه شعبان و همچنین مسافران نوروزی به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند، گفت: نتیجه این فعالیت رضایت زائران و مسافران از میزبانی قم بود که امیدواریم امسال نیز با هماهنگی، وحدت و انسجام در جهت رضایتمندی مردم و حرکت به سمت شهری که مدنظر همه است، حرکت کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.