سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شک محمد بنا به عملکرد نادوی ایران

محمد بنا گفت: متاسفانه در ۳ سال گذشته ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران همکاری مناسبی را با ما نداشته و من به عملکرد درست این ستاد شک دارم.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به کم کاری‌هایی که صورت گرفته به عملکرد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ شک دارم و اگر وازرت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی نهادی را برای مبارزه با دوپینگ مدیریت می‌کنند باید پیگیری خروجی آن هم باشند و اگر کار به همین صورت پیش برود آینده خوبی را برای سلامت ورزشکاران کشور متصور نیستم و از این رو از وزارت ورزش می‌خواهم هرچه زودتر تکلیف را روشن کند، چراکه ما هم به تبع فدراسیون دیگر با این ستاد همکاری نخواهیم داشت.

فدراسیون کشتی امروز (یکشنبه) در نامه‌ای به وزارت ورزش نسبت به کم کاری نادوی ایران اعتراض کرد.

بنا گفت: خوشبختانه رویکرد فدراسیون کشتی برای مبارزه با این معضل جدی ورزش، بسیار مناسب و قوی است، اما برای رسیدن به مقصود نیازمند همکاری سایر نهاد‌ها از جمله فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) هستیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام کرد به عنوان مثال در مسابقات قهرمانی آسیا در دوره قبل در اواخر سال ۹۸ به دلیل دیر اعلام شدن نتایج آزمایشات به عمل آمده، مجبور شدیم کشتی گیر خود را بالاجبار در حین مسابقات بازنده کنیم، در صورتی که اگر نتایج آزمایشات زودتر اعلام می‌شد می‌توانستیم فرد دیگری را جایگزین ایشان و به این مسابقات اعزام کنیم.

در جریان مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی آسیا در سال ۹۸ اتفاق عجیب و غریبی رخ داد؛ بهروز هدایت در مرحله نیمه‌نهایی در حالی که برنده این دیدار بود اما شکست خورد که بعد از این ماجرا فدراسیون کشتی اعلام کرد تست دوپینگ این فرنگی‌کار کشورمان مثبت اعلام شده بود و وی به مدت چهار سال از تمامی فعالیت‌های کشتی محروم شد.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روز‌های ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه و مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.