رضا کایالپ فرنگی‌کار عنوان دار ترکیه‌ای صاحب یازدهمین مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا شد.

رضا کایالپ فرنگی‌کار نامدار ترکیه‌ای در حال نزدیک شدن به رکورد الکساندر کارلین، قهرمان بزرگ کشتی فرنگی جهان و روسیه با ۱۲ مدال طلای اروپا است.

کایالپ با کسب یازدهمین مدال طلای خود در بوداپست یک قدم دیگر به آن نزدیکتر شد. نایب قهرمان المپیک ریو در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم، دانیلا سوتنیکوف از ایتالیا را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا هم اکنون در بوداپست مجارستان در حال برگزاری است و امشب (یکشنبه) با شناخت نفرات برتر ۵ وزن دوم به پایان می‌رسد.

کایالپ گفت: این دوازدهمین فینال و یازدهمین برد من است، این یک احساس باورنکردنی است. این همیشه به من انگیزه می‌دهد که در بالای سکو قرار بگیرم. می‌خواهم کارم را در اوج به پایان برسانم. هدف من شکستن رکورد‌های اسطوره کشتی، الکساندر کارلین است.

کایالپ از مسابقات قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ مدال طلا دارد. او در سال ۲۰۱۱ به مدال نقره و سال ۲۰۲۰ مدال طلا را از دست داد. کایالپ در سال ۲۰۱۵ و در بازی‌های اروپایی قهرمان شد و هم اکنون به دنبال قهرمانی در مسابقات جهانی بلگراد صربستان است.

الکساندر کارلین علاوه بر ۱۲ مدال طلای قهرمانی اروپا، ۳ مدال طلا و یک نقره المپیک و همچنین ۹ قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی را در کارنامه دارد و به دلیل تنها یک شکست در طول دوران ورزش حرفه‌ای خود به کینگ کونگ روس و الکساندر بزرگ شهرت یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار