سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی

رئیس توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا در هفته دوم فروردین ماه روند افزایشی به خود گرفته است.

محمد حسن درخشان گفت: در هفته اول به دلیل رفت و آمد‌ها و یا تعطیلی مطب‌ها و بخش خصوصی روند تشخیص بیماران کاهش داشت، اما در هفته دوم فروردین ماه شاهد افزایش تعداد بیماران در مراکز منتخب کرونا هستیم.

او گفت: امیدواریم که این افزایش تعداد بیماران و افزایش تعداد تست‌های مثبت نشانه شروع موج بعدی نباشد، اما با توجه به کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی و رفت و آمد‌های نوروزی و تجمعات در بازار‌ها برای خرید نوروزی پیش بینی می‌شود که افراد زیادی مبتلا به بیماری شوند.

رئیس توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در فاصله دو موج بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون بزرگسالان و تلقیح واکسن کودکان ۵ تا ۱۱ سال است، اما متاسفانه مراجعات مردمی به مراکز واکسیناسیون با وجود حضور نیروی آماده به کار در این مراکز روزانه زیر صد نفر است و این موضوع نیز در شروع موج بعدی بی تاثیر نخواهد بود، زیرا از زمان دریافت دز دوم واکسن تاکنون بیش از ۳ ماه گذشته و عملا ایمنی بسیاری از افراد در حد پایینی قرار دارد.

درخشان گفت: همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تکمیل واکسیناسیون، استفاده مستمر از ماسک برای کنترل بیماری یکی از مهمترین راهکار‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.