سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی میانه

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی این شهرستان خبر داد.

آقای سعادتی فرماندار ویژه میانه  در جمع اهالی روستای طَوَق (تاوا) از توابع بخش مرکزی میانه با بیان اینکه از ۳۶۰ روستا دارای سکنه این شهرستان ، بیش از نصف آن با مشکل  آب شرب مواجه هستند گفت: طی چند دهه گذشته تاکنون در بیش از ۹۰ درصد روستا‌های شهرستان میانه، پروژه‌های حوزه آب شرب برای چندمین بار انجام گرفته است و این طور نیست که هیچ کاری صورت نگرفته باشد.

 وجود انشعابات غیرمجاز، آبیاری باغات با استفاده از آب شرب و نیز فرسودگی شبکه آبرسانی برخی روستا‌ها سبب شده تا اهالی با مشکل مواجه شوند که حل بخشی از آن با همکاری اهالی با تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز یا جمع آوری  انشعابات غیرمجاز میسر خواهد بود.

آقای اسماعیلی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جمع از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل حل مشکل تنش آبی از طریق سازمان برنامه و بودجه، علاوه بر اعتبارات مصوب قبلی برای حل مشکلات آب شرب روستا‌های شهرستان میانه خبر داد.

آقای حسینی دیگر نماینده میانه نیز از پیگیری و تصمیم در خصوص انتقال آب سد آیدوغموش به روستای طوق برای آبیاری باغات این روستا توسط شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی در جهت جلوگیری از مصرف آب شرب برای آبیاری باغ‌ها خبر داد.

برچسب ها: تنش آبی ، آب شرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.