سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت بر اصناف خرامه در ماه مبارک رمضان

رئیس اتاق اصناف خرامه گفت: طرح تشدید نظارت و پایش بازار به مناسبت ماه مبارک رمضان از ۱۴ فروردین با حضور بازرسان قرارگاه امنیت غذایی، اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن و تجارت در خرامه آغاز می‌شود.

علیرضا ایزدی در نشست مشترک کمیسیون تنظیم بازار شهرستان خرامه گفت: در ایام عید امسال، ۳۰ تن میوه، ۳۵ تن مرغ، ۳ تن گوشت قرمز، ۱۱۳ تن برنج، ۵۰ تن شکر طرح تنظیم بازار توسط قرارگاه امنیت غذایی (کارگروه تنظیم بازار) شهرستان خرامه در اختیار مردم قرار گرفته است.

او گفت: این کمیسیون تنظیم بازار در اسفندماه سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل و نظارت بر بازار و تامین کالای اساسی جلسات ویژه‌ای تشکیل و برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد.

رئیس اتاق اصناف خرامه با تاکید بر اینکه در میان اعضای کمیسیون تنظیم بازار شهرستان خرامه هماهنگی، تعامل، همراهی و وحدت بسیار خوبی وجود دارد گفت: بنده از این بابت تشکر ویژه را از همه اعضا دارم و همین موضوع باعث شده تا بتوانیم بهتر از همیشه پاسخگوی نیاز‌های مردم باشیم.

ایزدی گفت: تیم بازرسی مشترک اتاق اصناف، صنعت معدن و تجارت و شبکه بهداشت شهرستان خرامه با تشدید بر بازرسی اصناف در این ایام، علی‌رغم تذکر‌هایی که به صنوف داشت ۳۸ واحد متخلف به دلیل عدم درج اتکیت و گرانفروشی به مراجع قضائی معرفی کرد.

او گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تامین کالا‌های مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان را کرده‌ایم و هیچ مشکلی در تامین کالا‌های مورد نیاز مردم نخواهیم داشت و نظارت‌ها با حضور بازرسان قرارگاه امنیت غذایی تشدید می‌یابد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان خرامه گفت: مردم هم با اطلاع‌رسانی به موقع باید با واحد‌های بازرسی اصناف، تعزیرات، اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی همسو و همگام شوند تا بازرسی‌ها در کمترین زمان و رسیدگی کامل اعمال شود.

ایزدی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان واحد‌های صنفی موظف به نصب نرخ‌نامه در مغازه‌ها هستند، گفت: بازرسان قرارگاه امنیت غذایی و اتاق اصناف با نرخ‌نامه‌های تصویب شده نظارت‌های خود را انجام می‌دهند و در صورت تفاوت قیمت‌ها، تخلفات را رسیدگی می‌کنند.

ایزدی گفت: فلسفه وجودی نرخ‌نامه آگاهی مردم از قیمت‌ها با مهر و امضای اتحادیه است.

رئیس اتاق اصناف خرامه بر عملکرد جدی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و اتحادیه بر کیفیت نان نانوایان و نظارت جدی سخن گفت.

ایزدی بر تشدید نظارت بر کیفیت و ساعت کاری نانوایان در سطح شهرستان خرامه تاکید و گفت: بازرسان بر کیفیت نان، موازین بهداشتی و ساعت کار نانوایان نظارت دارند.

او گفت:  بازرسی از نانوایی‌ها به صورت روزانه و ناگهانی انجام می‌شود و در صورت عدم پخت نانوایی‌ها در ساعت مقرر که در نانوایی‌ها نیز در محل دید عموم نصب شده با آن‌ها برخورد می‌شود، زیرا عدم رعایت ساعات کار اعلام شده به نانوایی‌ها تخلف محسوب می‌شود.

رئیس اتاق اصناف خرامه گفت: تمام نانوایی‌های شهرستان سهمیه آرد ایام عید نوروز را از شرکت غله و خدمات بازرگانی تحویل گرفته اند و بنابراین باید طبق برنامه روز‌های هفته خود باز و به مردم خدمت رسانی کنند.

ایزدی گفت: فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایی شهرستان بر فعالیت آن‌ها نظارت جدی دارند و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

او همچنین از مردم خواست در خصوص تعطیلی نانوانی محل زندگی خود اطلاع رسانی کنند تا با صاحبان نانوایی برخورد شود.

معاون فرماندار شهرستان خرامه گفت: گشت‌های بازرسی از فعالیت واحد‌های خبازی شهرستان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و با آن دسته از واحد‌هایی که به صورت خودسرانه اقدام به تعطیلی و یا زودتر از موعد مقرر واحد خود کنند شناسایی و ضمن تشکیل پرونده تعزیراتی از سهمیه آرد آنان در شورای آرد و نان کسر شود.

عبداله تقی‌زاده گفت: اکیپ‌های ناظر براساس موقیعت جغرافیایی شهرستان، تراکم جمعیت و مباحث رسیدگی از دو تا سه نفر تشکیل می‌شوند.

او گفت: بازرسان قرارگاه امنیت غذایی روزانه حتی در ساعات غیر اداری برای حمایت از مصرف‌کنندگان بر کنترل قیمت‌ها و چگونگی رفتار فروشندگان با مردم نظارت کامل دارند.

تقی زاده همچنین با اشاره به اینکه برخی از اصناف در ماه رمضان نیاز به بازرسی بیشتری دارند، گفت: در این ایام کنترل قیمت‌ها و نظارت بر فعالیت صنوف به منظور حمایت از مصرف‌کننده بیشتر است.

معاون فرماندار شهرستان خرامه با بیان اینکه در ماه رمضان بسیاری از کسبه به دلیل عقاید مذهبی و باور‌های دینی، درصد سود قانونی خدمات و کالای ارائه شده خود را کمتر اعمال می‌کنند، گفت: متاسفانه برخی از کسبه سهوی دچار تخلف شده و به زیان مصرف‌کننده عمل می‌کنند که از سوی بازرسان و اعضاء قرارگاه امنیت غذایی با آن‌ها برخورد می‌شود.

مجتبی مظفری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خرامه در ادامه از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از عرضه نان بی‌کیفیت، فروش آرد، عدم رعایت ساعت پخت، کم فروشی و ... در نانوایی‌ها را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ اداره مشارکت‌های مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند تا بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

ایرج دهقانی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت: به غیر از بازرسان اصناف و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، ٣۴ بازرس قرارگاه امنیت غذایی به صورت مجزا در شهرستان خرامه در طول ماه رمضان نظارت و بازرسی دارند و به شدت با متخلفان برخورد می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام باید بیان روستاهای اطراف خرامه مغازه ها نظارت کنن همه مغازه ها گران فروشی میکنن جنساشون قایم کردن وحالا با قیمت جدید درصورتی که خرید قبل بوده به ملت میفروشن یه روغن روش زده 14هزارتومن حالا باقیمت 70 میفروشن به ملت خدا رو خوش میاد