سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با برگزاری روز طبیعت؛

در جنگل‌ها آتش روشن نکنید!

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفت: با توجه به پیش بینی افزایش حضور مردم در منابع طبیعی توصیه می‌شود که هشدار‌ها را جدی بگیرند.

آقای رضا اکبری گفت: یگان حفاظت در روز طبیعت تمهیدات ویژه ای نسبت به واحدهای گشت خودرو، موتورسوار و استقرار پارک ها در محل هایی که مردم در روز طبیعت مراجعه می کنند، دارند.

به گفته وی، در روز ۱۳ فروردین به مردم توصیه می شود که از روشن کردن آتش در عرصه های منابع طبیعی و جنگلی، رهاکردن شیشه نوشابه و قوطی و انداختن ته سیگار اجتناب کنند.

بنابر اعلام سازمان جنگل ها، یگان حفاظت سازمان جنگل ها در ایام نوروز آماده باش کامل به نیروها دادند به طوریکه ۱۰ هزار نیروی یگان حفاظت در سطح ستاد سازمان و استان ها مسئولیت تامین امنیت، حفاظت و پاسداری از عرصه های منابع طبیعی را بر عهده دارند.

اکبری می گوید: ۹۸ درصد حریق جنگل و عرصه های منابع طبیعی عامل انسانی دارد که از این ۹۸ درصد، ۹۵ درصد عامل انسانی سهوی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها گفت: با توجه به شرایط کرونا در ۲ سال گذشته و عدم محدودیت و ممنوعیت های کرونایی پیش بینی می شود که همانند ازدیاد سفرها، مردم در عرصه های منابع طبیعی و جنگلی حضور پیدا کنند که در صورت توجه به هشدارها، کوچکترین لطمه ای به منابع طبیعی نخواهیم داشت.

با توجه به آماده باش یگان حفاظت و همکاری مردم از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون گزارشی از آتش سوزی در جنگل و منابع طبیعی نداشتیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
یاشار
۱۴:۳۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
ما در بعضی از جنبه ها ضعف سیاسی اجتماعی شدیدی داریم،امیدوارم هرچه سریعتر راهکار های مناسب عملیاتی و اجرایی بشه.
یک بسیجی اولین وظیفه اش در این ایام باید هوشیاری کامل و دقیق باشه تا از حوادث جلوگیری کنه به بهترین شکل ممکن از نگاه مردمی،
فرهنگ سازی برای نگاه مردمی به بسیج و... از واجبات محسوب میشه،
هر بسیجی اگر در نقطه ای حضور داشته باشه باید آسایش و امنیت برای شعاع پانصد متری ایجاد کنه که حقیقتا کار سخت و دشواری نیست،فقط برنامه ریزی دقیق میخواد.
بسیجی اگر درست تعریف بشه خیلی از مشکلات پیش نمیاد.
رضا
۱۳:۳۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
این که روز سیزده فروردین روز طبیعت نامگذاری شده بسیار انتخاب نابجایی هستش.چون فرداش همه میرن سرکار و خیلی خسته میشن بهتر بود روز طبیعت را روز هفتم می‌گذاشتند.سیزده هم نقطه ی تغییر هست نقطه ی بی بازگشت.روز سیزدهم فروردین باید روز آماده شدن برای کار و روز مرتب کردن وسائل مدرسه و کار باشه. روز مرتب خونه و وسائل برای شروع سال کاری.رفتن در طبیعت هم در این روز باید مختصر باشه.
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
دستتون درد نکنه به مسولین بگید زندگی جوانان این سرزمین کهن کم تر آتش بسوزونید با این همه ؛کم کاری ، غفلت ،دزدی ، اختلاس، دروغ گویی های شیطانی ،دستمزدهای اضافی، .....................؟؟!!!... ...........؟؟؟؟!!!!
اهالی بره ره
۱۰:۱۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
چامن : بگو کباب نپخته ، پلو و چلو سرد ، چای یخ زده شب گذشته و... بخورند .
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
من با یه کم ذغال جوجه کباب درست کردم و باقی مونده ذغالا رو ریختم رو چمن ولی با اینکه یه بطری یک و نیم لیتری آب روشون خالی کردم بازم دود میکردن و مجبور شدم یه بطری یک و نیم لیتری دیگه روشون بریزم تا دودش خاموش بشه
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
خدای من تو دیگه چه اعجوبه ای هستی !!!