سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی یاسوج

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان برای جذب گردشگران تاکید کرد

سیدجواد هاشمی مهر در بازدید از مراکز اقامتی، سیاحتی و گردشگری در شهر یاسوج با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی و ثبت ملی شده در استان وجود دارد.

همچنین بیش از ۳۰۰ جاذبه طبیعی در استان با طبیعتی زیبا، بکر و دست نخورده وجود دارد و همین امر سبب شده مسافران و گردشگران در فصل بهار و تابستان به منطقه سفر کرده و از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بازدید کنند.

او می‌گوید: با توجه به ظرفیت‌های گوناگون در استان، انتظار می‌رود مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها در زیباسازی شهر‌ها و ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها تلاش کنند تا بتوانیم این ظرفیت‌ها را به سایر استان‌ها برای جذب گردشگر معرفی کنیم.

براساس آمار‌های اعلام شده، بیش از ۳ میلیون تردد در تعطیلات نوروزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

هاشمی مهر گفت: اگر بتوانیم نیمی از این جمعیت را در استان اقامت دهیم، ظرفیت اقتصادی مناسبی ایجاد خواهد شد، به همین جهت باید دستگاه‌های متولی با ورود به این موضوع، جاذبه‌های ناشناخته را به بهترین نحو معرفی کنند.

معاون سیاسی استاندار انتقاد‌های مسافران و مهمانان نوروزی از کمبود‌ها در اماکن گردشگری از جمله مجموعه آبشار یاسوج را به حق دانست و گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند.

نواقص موجود به ویژه در زمینه‌های بهداشتی، به علت شیوع بیماری کرونا و ممنوع شدن سفر‌ها در ۲ سال اخیر است و همین امر سبب شد آمادگی‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ ایجاد نشود.

آبشار یاسوج زیر نظر شورا‌ها و شهرداری یاسوج است و ظرفیتی برای معرفی فرهنگ، مردم و شهر ما محسوب می‌شود که باید ساماندهی وضعیت اسکان، سرویس‌های بهداشتی و سایر نواقص در دستور کار قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.