سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست مغرب، بحرین و امارات از رژیم صهیونیستی برای خرید تسلیحات نظامی

مغرب، بحرین و امارات درخواست‌های خود را برای خرید تسلیحات نظامی از رژیم صهیونیستی به تل آویو ارسال کردند.

شبکه خبری راشا تودی به نقل از منابع رژیم صهیونیستی گزارش داد که مراکش، امارات و بحرین از تل آویو خواستند تا تسلیحات دفاعی خود را به آنها بفروشد و رژیم صهیونیستی در حال بررسی این درخواست‌ها است.

راشا تودی اعلام کرد: امارات و بحرین، دو کشور حاشیه خلیج فارس درخواست خرید سامانه گنبد آهنین، رادار هشدار سریع «صنوبر سبز» و سامانه ضد موشکی «حیتس» را داشتند.

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: دو شرکت امنیتی بزرگ رژیم صهیونیستی علاوه بر دو شرکت کوچکتر، درخواست خرید سامانه‌های گنبد آهنین را دریافت کرده اند و تایید این درخواست در حال حاضر در دست وزارت دفاع است.

روز گذشته، وزرای امورخارجه کشور‌هایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند در نشستی موسوم به «نقب» با وزیرخارجه رژیم دیدار کردند. سامح شکری، وزیر خارجه مصر، عبدالله بن زاید، وزیرخارجه امارات، عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین و ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در این نشست بودند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس این نشست را محکوم کرده و آن را خدمتی به اشغالگران دانسته اند. گروه جهاد اسلامی نیز برگزاری این نشست با سران کشور‌های عربی را «از دست دادن هویت عربی» دانسته است.

  در حاشیه این نشست، بحرین و رژیم صهیونیستی توافقنامه راهبرد مشترک امضا کردند. این توافقنامه راه را برای افزایش همکاری در چارچوب یک برنامه معین و همچنین افزایش تبادلات تجاری هموار می‌سازد.

امارات، بحرین و مراکش در سال ۲۰۲۰ با خیانت به آرمان‌های فلسطین و میانجیگری آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از توافقنامه آبراهام عادی کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.