سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قربانی:

نقشه راه بخش کشاورزی کشور ترسیم شده است

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نقشه راه بخش کشاورزی ترسیم شده است و برش استانی بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر استان مشخص می‌شود.

محمد قربانی در نشست معاونین وزیر، رئیس کمیسیون کشاورزی با استاندار و رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: دولت رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدف گیری کرده است، بخش کشاورزی به منظور مساعدت در این امر باید ۶.۷ درصد نقش آفرینی کند و سهم هر کدام از استان‌ها باید مشخص شود.

به گفته او، متناسب با رشد هدف گذاری شده؛ تسهیلات و اعتبارت توزیع می‌شود و چند مورد بسیار مهم از جمله تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باید در نقشه راه در نظر گرفته شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد کشاورزی تاکید به تصمیم گیری در قالب نظام یکپارچه و هدفمند و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در سطح استان و معاونت‌های ستادی وزارتخانه دارد.

به گفته قربانی؛ استان فارس در استفاده از ظرفیت تشکل‌ها درخشیده و در حوزه زنجیره‌های ارزش اقدامات بسیار خوبی در این استان انجام شده است و به اعتقاد وزیر جهاد کشاورزی مدیریت صفر تا صد زنجیره‌ها باید به تشکل‌ها سپرده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح حمایت از تولید دانش بنیان کشاورزی تهیه شده است و این طرح تقریبا نقشه راه حرکت آینده بخش کشاورزی را در حوزه دانش بنیان تعریف می‌کند، گفت: نگاه دانش بنیان سازی به بخش کشاورزی فارس باید بدرخشد.

قربانی گفت: مدیریت ریسک در بخش کشاورزی به بازتعریف این بخش از نظر الگوی کشت و کشاورزی قراردادی نیاز دارد و اشراف، علاقه مندی و نگاه حمایتی ویژه استاندار فارس ظرفیت ویژه‌ای را در این استان ایجاد کرده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم که استان فارس پایلوت سازی بسیاری از پروژه‌ها حتی در حوزه دانش باشد و ما این آمادگی را داریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.