سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاجر:

اصل بر تامین امنیت غذایی استوار است

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بیانات اخیر مقام معظم رهبری تکلیف را برای ما تمام کرد، گفت: اصل بر تامین امنیت غذایی است و امنیت غذایی در محصولات اساسی به ویژه گندم، دانه‌های روغنی و علوفه برای دام و طیور کشور است.

علیرضا مهاجر در نشست معاونین وزیر، رئیس کمیسیون کشاورزی با استاندار و رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس از قدیم انبار غلات کشور بود و این استان کشاورزان پیشرو، مرکز تحقیقات قوی و دانشگاه قوی‌تر و پتانسل‌های زیادی دارد و می‌توانید مشکلات زیادی را حل کنید.

او گفت: اگر بخواهیم امنیت غذایی تامین کنیم در کشاورزی بحث اشتغال زایی نداریم و اشتغال را باید خدمات و صنعت ایجاد کند و ما آدم‌ها را در بخش کشاورزی آزاد کنیم تا بتوانیم اصول فنی کشاورزی را اجرا کنیم در غیر این صورت هر روز اراضی ما کوچکتر و کوچکتر می‌شود.

به گفته مهاجر؛ در حال حاضر بیشتر از ۷۵ درصد از اراضی کشاورزی مساحتی کمتر از پنج هکتار دارد و در ۱۰ سال آینده سطح ۹۰ درصد از اراضی کمتر از سه هکتار می‌شود که در این صورت نمی‌توان هیچ برنامه اصلاحی اجرا کرد و آینده بسیار وحشتناکی در رابطه با محصولات اساسی وجود دارد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: در اراضی بزرگ امکان ورود تکنولوژی وجود دارد و باید به دنبال یکپارچه سازی اراضی کشاورزی باشیم چرا که در اراضی کوچک وخرده مالکی امکان سرمایه گذاری، اجرای تناوب و استفاده از نهاده‌های خوب وجود ندارد.

مهاجر گفت: استان فارس در کشور در زمینه کشاورزی به یک استان دانش بنیان بر مبنای تکنولوژی مشهور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.