سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش قیمت مرغ در استان کرمان

رییس جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: قیمت مرغ در استان افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات با مشکل کمبود مرغ روبه‌رو باشیم.

داریوش ماهری، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان، گفت: خرید گندم در استان کرمان آغاز شده است و این گندم به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

به گفته او ۳۴ هزار تن گندم از ۹ کشتی تخلیه شده و موجودی استان مناسب است و در حال حاضر موجودی استان ۳۵ هزار تن گندم مرغوب است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

به گفته او دو هزار تن شکر در استان کرمان داشتیم که در اسفندماه سال ۱۴۰۰ مقدار هزار تن آن توزیع شده است و هزار تن از این میزان شکر نیز برای فروردین ماه ۱۴۰۱ است.

او می‌گوید:هیچ مشکلی برای ذخیره‌سازی شکر در استان کرمان نداریم و در ماه رمضان نیز توزیع شکر را خواهیم داشت که ۳ هزار و ۷۰۰ تن برنج در سه نوع هندی، پاکستانی و تایلندی نیز در ماه مبارک رمضان در کرمان توزیع می‌شود.

محمد خیراندیش، رییس جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: توزیع مرغ تا قبل از سال و سال تحویل در استان انجام شد و در دور اول سال نو با تعطیلی کشتارگاه‌ها با مشکل روبرو شدیم.

به گفته او در ایام نوروز سعی کردیم با وارد کردن مرغ از استان‌های همجوار این مشکل برطرف شود و از روز گذشته واردات مرغ نیز در استان با مشکل روبه‌رو شد و استان‌های دیگر اعلام کردند که خودشان به مرغ نیاز دارند.

خیراندیش گفت: قیمت مرغ در استان افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود هنوز تا پایان تعطیلات عید نوروز و روز‌های یازدهم و دوازدهم اسفند با مشکل کمبود مرغ در استان روبه‌رو باشیم.

پرویز رئیسی، مدیر تعاون روستایی استان کرمان نیز گفت: تاکنون ۶۴۰ تن پرتقال و ۴۵۵ تن سیب درختی در شمال استان کرمان توزیع شده است و در مجموع تاکنون هزار و ۱۱۵ تن میوه یارانه‌ای شب عید در سطح شمال استان کرمان توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ تن سیب و ۳۵۰ تن پرتقال در سردخانه‌های استان موجود است گفت: در جلسه قبل ستاد تنظیم بازار استان مقرر شد که ۱۰۰ تن سیب درختی به استان کرمان وارد شود.

به گفته او با بررسی به عمل آمده موجودی سردخانه‌های بسیاری از استان‌های کشور صفر است و در برخی از استان‌ها نیز کیفیت سیب درختی موجودی پایین بوده و مناسب استان کرمان نیست.

رضا سنجری، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: در شمال استان کرمان با کمبود میوه شب عید روبه‌رو نیستیم، اما برای جنوب استان کرمان باید مقداری سیب باکیفیت تامین شود.

او می‌گوید:پیشنهاد و دستور استاندار مبنی بر تامین ۱۰۰ تن سیب درختی دیگر برای استان منطقی است و باید این آمادگی وجود داشته باشد تا در صورت کمبود، اجرایی شود.

او گفت: در بازرسی از غرفه‌ها ضایعات میوه را شاهد هستیم که باید پیگیری کرده و از ضایع شدن میوه‌ها جلوگیری کنیم.

سعید برخوری، مدیرکل جهادکشاورزی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه گفت: کمبود مرغ در جنوب استان کرمان وجود دارد و درخواست داریم که کشتارگاه‌ها نسبت به تامین سهمیه مرغ جنوب استان همکاری کرده و با متخلفین برخورد و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

او گفت: تاکنون سعی کردیم با توزیع مرغ منجمد بازار را مدیریت کنیم، اما این کمبود وجود دارد.

در این جلسه احمد مسعودی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: ظرفیت سردخانه‌های استان کرمان در سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرد و توانستیم در ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی کار‌های بزرگی انجام بدهیم.

به گفته او از ابتدای اسفند ماه سال قبل ۲ هزار و ۱۳۰ تن سهمیه توزیع مرغ منجمد و ۳۹۰ تن گوشت منجمد قرمز به استان کرمان داده شد که بخشی از آن توزیع شده است و تاکنون هزار و ۴۴۰ تن مرغ منجمد سهمیه تنظیم بازار استان توزیع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.